به همت هیأت مدیره سازمان زنان ایرانی انتاریو وکمیته گالا، در تاریخ جمعه دوم نوامبر، مراسمی در سالن موزه آقاخان با حضور ایرانیان علاقمند از گروه های اجتماعی گوناگون برگزار شد که درآن نمایندگان محترم ایرانی و غیرایرانی پارلمان های کانادا و انتاریو و نیز بسیاری از مدیران و صاحبان محترم مشاغل و هنرمندان داوطلب و اقشارگوناگون جامعه ایرانی – کانادائی، بویژه بانوان شرکت داشتند.

برنامه در زمان مقرر با اعلام خانم سارا علیمردانی نایب رئیس سازمان زنان ایرانی انتاریو و مجری برنامه آغاز شد و ایشان ضمن خوش آمد گوئی به حضار و نمایندگان پارلمان کانادا و انتاریو، در آغاز به دلیل نزدیک بودن به روز ۱۱ نوامبر که در کانادا به روز یادبود یا Remembrance Day شهرت دارد و در آن روز یاد شهدای کانادایی جنگ جهانی دوم گرامی داشته می شود، مدعوین را به یک دقیقه سکوت دعوت کرد که مدعوین با سکوت خود به روان این عزیزان ادای احترام نمودند.

ایشان همچنین به شرح برنامه پرداخت و از خانم دکتر فخری افشاری رئیس سازمان زنان انتاریو برای ایراد سخنانی دعوت به عمل آورد.

خانم افشاری رئیس سازمان، با ایراد سخنانی، از حضور مدعوین و علاقمندان و نیز حمایت کنندگان و مسئولان دولتی و نمایندگان منتخب مردم و همچنین کسانی که داوطلبانه در برگزاری این برنامه مشارکت داشتند سپاسگزاری کرد. دکتر افشاری به تشریح تلاش های سازمان برای دستیابی به اهداف آن که تأمین امکانات بیشتر و بهتر برای خدمت رسانی به جامعه زنان ایرانی انتاریوست پرداخت و پذیرش سازمان زنان ایرانی انتاریو را به عنوان سازمان خیریه در سال جاری و نیز موفقیت در بدست آوردن فضای بیشتر در محل دفتر سازمان را از جمله دست آوردهای با ارزش دانست.

ایشان در مورد چگونگی برگزاری برنامه های گردهم آئی سازمان برای جمع آوری کمک های مالی به طرق متفاوت در هر سال اشاره نمود؛ و گفت در سال گذشته به معرفی زنان موفق ایرانی پرداختیم  و  برنامه امسال را به معرفی استعدادهای بانوان ایرانی کانادایی اختصاص داده ایم.

رئیس سازمان زنان همچنین اظهار داشت  هدف ما امسال معرفی نیروهای جوانتر و با استعدادی است که در ابتدای جاده موفقیت هستند. این گروه که تا لحظاتی دیگر با هنر و استعداد قابل تحسین خود شما را مستفیض خواهند کرد، فرزندان برومند جامعه ایرانی هستند که در شرایط متفاوت و با امکانات مختلف شکوفا شدند و برای برخی از آنها هنر سرگرمی جانبی ست. سازمان زنان ایرانی انتاریو موفقیت و درخشیدن و به اوج رسیدن را برای این عزیزان آرزو دارد.

خانم دکترافشاری همچنین ضمن قدردانی از تلاش های خانم نگار هاشمی رئیس سابق سازمان زنان از ایشان دعوت کرد تا سخنانی را ایراد نماید.

خانم هاشمی در سخنان کوتاهی به تشریح تلاش های خود در سازمان و در مدت زمان ریاست آن و چگونگی شکل دهی سازمان پرداخت و برای آینده آن آرزوی موفقیت کرد.

نمایندگان و منتخبین مردم درپارلمان کانادا و انتاریو هر یک در زمینه جایگاه با ارزش زنان و نیز برنامه هائی که دولت کانادا و انتاریو درجهت حمایت از بانوان در دست دارند سخنانی ابراز داشتند و آقای علی احساسی ضمن قرائت پیام  قدردانی نخست وزیر کانادا لوح تقدیری ازطرف ایشان به خانم افشاری اهدا نمود و سپس دو لوح تقدیر نیز به نشانه سپاس از تلاش های هیئت مدیره سازمان، و بوسیله آقایان مجید جوهری ونیز مایکل پارسا به ایشان اعطا گردید.

همچنین لوح تقدیر دیگری به وسیله خانم Janet .A. Frendian   رئیس دفتر Geng Tan  MP,به خانم افشاری اهدا شد.

از دیگرمیهمانان حاضر درگردهمائی، نمایندگان مناطق مختلف انتخاباتی انتاریو:

MP, Yasmin Ratansi, Don Valley East

MP, Rob Oliphant, Don Valley West

Councilor, Shelley Carroll,  Don Valley North

 بودند که خانم Shelley Carroll  نیز سخنانی در ارتباط با سازمان زنان و حمایت های دولت و نمایندگان آن از این سازمان بیان داشت.

از جمله برنامه های ارزنده در این شب همانگونه که قبلا اعلام شد ایجاد فرصت برای علاقه مندان در زمینه ارائه هنرخود بود که به ترتیب:

خانم لیدا کلباسی همراه با نواختن سنتور و دف به همراهی پدرشان چند ترانه زیبای ایرانی را اجرا کردند و سپس خانم پریسا اورندی با نواختن پیانو توانائی های خود را در این عرصه به نمایش گذاشت که مورد استقبال حضار قرارگرفت.

در برنامه بعدی، نمایش طنز صحنه های دلقکی به کارگردانی خانم سارا و توسط سه هنرمند اجرا شد. خانم رومینا مهرتاش دو آهنگ بسیار زیبا را اجرا نمود که با تحسین حضار روبرو شد .

خانم رها همراه با دف، چند رقص زیبای ایرانی را به نمایش گذاشت و درپایان نیز خانم افسون هوشیدری داستان چگونگی شرایط اجتماعی گروه های اقلیت ایرانی بعد از انقلاب و نیزچگونگی مهاجرت خود و خانواده را به کانادا بیان داشت که حضار را تحت تاثیرقرار داد.

حاصل تلاش های داوطلبانه هنرمندان، با رای گیری الکترونیکی از حضار، منجر به انتخاب خانم پریسا اورندی شد و با استقبال و تشویق بسیار، جایزه هزار دلاری توسط کمیته گالا (شامل خانم ها دکتر فخری افشاری، سا را علیمردانی، مها شاملو، سمیره یزدانی، بیتا اخلاصی و افسانه وکیلیان) به ایشان اعطا گردید.

از دیگراقدامات پایانی برنامه فروش بلیت به علاقه مندان و پرداخت نیمی از وجوه جمع آوری شده به برنده به قید قرعه بود.

برنامه Talent Show برای اولین بار در کامیونیتی ایرانی و توسط سازمان زنان برگزار شد که با استقبال بی نظیر مدعوین مواجه شد و تعداد زیادی از شرکت کنندگان از هیئت مدیره سازمان درخواست ادامه ی این راه را با معرفی استعدادهای جوان کامیونیتی ایرانی داشتند.

برنامه در زمان تعیین شده به پایان رسید.

کمیته گالای سازمان زنان ایرانی انتاریو