شهروند- موج هوای بسیار سرد و بارش برف که از روز شنبه  در تورنتو شروع شد همچنان ادامه دارد و مشکلات فراوانی را برای شهروندان این شهر به لحاظ رفت و آمدی ایجاد کرده است. به نظر می رسد که این روزها تاخیر متروی تورنتو از حالت استثنا به یک نرم در جامعه تبدیل شده است.

بسیاری معتقدند که کمبود منابع نقدی و عدم توجه مقامات شهری بستر این تاخیرات را فراهم کرده است اما باید بدانیم که هوای بسیار بد و سرد این روزها نیز تاثیر بسزایی در این کندی و تاخیر دارد.

دوشنبه شب بدترین شب تورنتو برای کسانی بود که با استفاده از حمل و نقل شهری از سر کار به خانه هایشان باز می گشتند. شاید در این میان کسانی که در قطارهای تاخیری نشسته بودند نسبت به کسانی که حداقل شش یا هفت ساعت در اتوبوس های تی تی سی برای رسیدن به خانه منتظر ماندند، خوشبخت تر بودند.

خط اتوبوس اکسپرس ایستگاه فینچ به سمت اسکاربورو دوشنبه شب با تاخیری شش ساعته روبرو شد و مسافرانی که در این مسیر و با استفاده از اتوبوس در راه بازگشت به ایستگاه فینچ بودند به اجبار بخشی از مسیر را در سرمای منفی بیست درجه پیاده طی کردند تا وارد ایستگاه قطار شوند زیرا اتوبوس قادر به ادامه ی مسیر نبود. د

ر دان تاون تورنتو بسیاری از استریت کارها جای خود را به شاتل ها دادند. مانند خط خیابان شماره ی ۵۰۱ خیابان کویین. این کار البته بار چندانی از دوش مترو برنداشت و بسیاری از مردم در خیابان و در سرما برای سوار شدن به اتوبوس های شاتل با مشکلات فراوانی روبرو شدند.

موج سرمای شدید در تورنتو همچنان ادامه دارد به اضافه ی این که آخر این هفته قطار تورنتو در برخی مسیرها بسته است و قرار است اتوبوس های شاتل در این مسیرها فعالیت کند.

روز دوشنبه و سه شنبه صبح بسیاری از کلاس های دانشگاه ها و کالج ها تعطیل شد و این مراکز با فرستادن ایمیل به دانشجویان اطلاع رسانی کردند و از آنها خواستند که در هنگام رفت و آمد بسیار دقت کنند.

هشدار هوای سرد همچنان برای تورنتو در جریان است و از مردم خواسته شده است تا از سفرهای غیرضروری داخل شهری پرهیز کرده و در هنگام رانندگی جوانب احتیاط را رعایت کنند.  

اما نباید نادیده گرفت که این سرما و برف مناظر طبیعی بسیار زیبایی را در تورنتو به ارمغان آورده است. یکی از این مناظر طبیعی زیبا دریاچه ی انتاریو است که کامل یخ بسته است و انبوه برف در برخی قسمت های ساحلی صحنه های بی بدیلی را برای کسانی که عاشق سکوت و برف و سرما هستند خلق کرده است.

این مناظر میتواند فرصت بسیار مناسبی باشد تا با استفاده از تجهیزات لازم و به همراه یک دوربین عکاسی با سختی های طبیعت آشتی کنیم و زیبایی های نهفته ی درونشان را بیرون بکشیم.

یادمان باشد که این برف و سرما یکی از دلایل اصلی زنده ماندن بسیاری از حیوانات زمستانی است که ازخوابشان غافل نمانند و همچنین پیغام آور بهار و تابستانی پرآب وسرسبز و پرگل است.