بر طبق نظر محققان، اگر پوست به ‌طور ناگهانی خونریزی نماید یا بسیار پوسته‌ دار شود، باید به پزشک مراجعه نمود تا آن را معاینه کند. مشکل بتوان گفت تا چه مدت باید شاهد تغییرات پوستی بود و سپس به پزشک مراجعه کرد، پیش از آن که بسیار دیر شده باشد. اما اکثر کارشناسان می‌گویند این مدت نباید از چند هفته تجاوز نماید. اکثر مردم می‌دانند که باید متوجه تغییرات در خال‌های پوستی باشند، زیرا این تغییرات یکی از نشانه‌های کاملاً شناخته شده سرطان پوست است. اما محققان می‌گویند ما باید مراقب تغییرات در رنگدانه‌دار شدن (پیگمانتاسیون) پوست خود هم باشیم.

اگر عمل بلع مشکل شده باشد، شاید شخص پیش از فرارسیدن این مرحله رژیم غذایی خود را تغییر داده است تا جویدن غذا چندان سخت نباشد، و شاید به خوردن سوپ یا غذا‌های آبکی رو آورده است. اما محققان می‌گویند سختی بلع شاید یکی از نشانه‌ های سرطان‌ های دستگاه گوارش مانند سرطان مری باشد. در این وضعیت پزشک سابقه بهداشتی بیمار را به دقت یادداشت می‌کند و دستور می‌دهد تست‌ هایی مانند رادیوگرافی قفسه سینه یا آزمایشات دستگاه گوارش انجام شود.

محققان می‌گویند که اگر خانمی، در ادرار یا مدفوع خود خون ببیند، نباید تصورکند ناشی از بواسیر (همورویید) است، زیرا امکان دارد او دچار سرطان روده بزرگ و راست روده باشد؛ و این که دیدن خون در لگن توالت شاید در واقع ناشی از خونریزی مهبل باشد (اگر زن دوره قاعدگی خود را سپری می‌کند)، اما اگر در دوره قاعدگی به سر نمی‌برد باید به پزشک مراجعه نماید تا او با انجام بررسی‌های لازم بتواند احتمال وجود سرطان مثانه یا کلیه را رد کند . پزشک سئوالاتی را از خانم بیمار می‌پرسد و شاید دستور دهد تست‌هایی مانند کولونوسکوپی روده بزرگ (معاینه نمودن روده بزرگ برای یافتن سرطان) انجام شود.

بالا آوردن خون هم باید ارزیابی شود. بر طبق نظر محققان، اگر یک بارخون در جایی که نباید باشد دیده شود، شاید نشانه ‌ای از وجود بیماری نباشد، اما اگر بیش از یک بار مشاهده شود باید به پزشک مراجعه نمود. متخصصان می‌گویند هر خانمی که درد شکم دارد و احساس افسردگی می‌کند باید به پزشک مراجعه نماید. برخی از محققان متوجه شده ‌اند بین افسردگی و سرطان لوزالمعده رابطه ‌ای وجود دارد، اما این رابطه هنوز کاملاً روشن نشده است

.

خانم هایی که باردار شده‌اند شاید به خاطر داشته باشند که به هنگام افزایش وزن دچار سوء هاضمه شده بودند. اما سوء‌هاضمه ای که دلیل آشکاری ندارد شاید علامتی هشداردهنده بوده و امکان دارد خبر دهنده زودهنگامی از وجود سرطان مری، معده، یا گلو باشد. پزشک سابقه بهداشتی  بیمار را به دقت یادداشت می‌کند و از او درباره سوءهاضمه سئوالاتی می‌پرسد و آنگاه تصمیم می‌گیرد کدام تست‌ها باید انجام شود (اگر انجام تست لازم باشد).

بر طبق گفته محققان، افراد سیگاری باید به شدت مراقب ظاهر شدن لکه‌های (پچ‌های) سفید در داخل دهان یا تشکیل نقاط سفید بر روی زبان خود باشند. امکان دارد هر دو علامت نشان‌دهنده بیماری پیش ‌سرطانی به نام لکوپلاکی باشند که ممکن است پیشرفت کند و به سرطان دهان تبدیل شود.    

آیا شما بیمه دارید؟ بیمه شخصی و یا از محل کار اختیار کردید؟ پوشش مناسب دارید؟  و اگر دارید، آیا از محتویات آن آشنایی دارید؟ طبق آمار، شمار زیادی از افراد بیمه مناسب ندارند و همچنین از محتویات آن آشنایی ندارند. به خاطر داشته باشیم بیمه یک قرارداد حقوقی است، بهتر است اهمیت و ارزش مشاوره مالی و بیمه و البته مشاور واجد شرایط را نه تنها نادیده نگیریم، بلکه در زمان مناسب از مشاوره برخوردارشویم.

اقتباس   www.cover4u.ca

از خوانندگان و علاقمندان دعوت  به عمل می آوریم که تجربه  های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفن درجهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

شماره تماس شرکت ۹۰۵۳۷۰۰۰۱۱ جوابگوی سئوالات شما عزیزان می باشد. از طریق وبسایت های شرکت و همچنین وبلاگ و رسانه های اجتماعی ما را دنبال کنید.

www.cover4u.ca   www.insufin.com    www.sherkatebimeh.com 

www.youtube.com/sherkatbimeh   www.facebook.com/Insufin