خودنویس: محمدحسن آصفری، نماینده مردم اراک در مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، نماینده موافق استیضاحرضا فرجی دانا، وزیر علوم، در سخنان خود در صحن علنی مجلس، ناخواسته گوشه‌ای از «صندوقچه اسرار» نظام درباره کشتار ۶۷ را نمایان ساخت.

به گزارش ایسنا، وی در بخشی از سخنان خود در انتقاد از فرجی دانا، گفت:

انتصاب افراد مساله‌دار و سوءاستفاده از شبکه‌های ارتباطی نیز مسائل دیگری است که باید عنوان کرد. این افراد با استفاده از شبکه‌های رسانه‌ای به صورت گسترده مطالبی را برای اساتید ارسال می‌کردند. یک نمونه از آن‌ها که برای ۴۰۰ نفر از اساتید دانشگاه ارسال شد این است: «خروج یک کمپرسی جوانان ۱۸ و ۱۹ ساله از اوین در سال ۶۷ هیچ تعریفی جز جنایت نداشته، من که سال‌ها پیش این را دیدم و به اسم ضرورت انقلابی تعبیر کردم کور بودم؛» چرا سیاه‌نمایی می‌کنند؟ چه کسی این را دیده؟

لازم به توضیح است که جمله‌ای که آصفری نقل کرده، بخشی از «نامه یکی از سرداران اخراجی سپاه به محمد نوری‌زاد»است که در تیرماه ۱۳۹۱ در وب‌سایت رسمی نوری‌زاد منتشر گردید؛ در بخشی از این نامه آمده بود:

من حالا می‌فهمم خروج یک کمپرسی جنازه جوانان ۱۸ و ۱۹ ساله از در زندان اوین در سال ۶۷ هیچ تعریفی جز جنایت نداشته و من که سال‌ها پیش این کمپرسی‌های پر از جنازه را به چشم خود دیده بودم و آن را به اسم ضرورت انقلابی توجیه کرده بودم، یک کور به تمام معنا بوده‌ام. کوری که به صورت ظاهر، چشم داشته اما جنایت را به ضرورت تفسیر کرده و از روی خون

آصفری نماینده اراک در مجلس

آصفری نماینده اراک در مجلس

بچه‌های مردم گذشته و بر آن پا نهاده است.

وزیر علوم در پاسخ به انتقاد آصفری گفت: «یک ایمیل ضد انقلابی را کسی توزیع کرده، پرونده این فرد آمده هیات بدوی وزارت علوم و اخراج کرده، ما با کسی شوخی نداریم، ما به ضد انقلاب باج نمی‌دهیم…؛ من از ورود یکی اساتید ضد انقلاب جلوگیری کردم و گفتم که حقوقش را هم باید پرداخت کنیم تا تکلیف نهایی مشخص شود، اما حق ورود به دانشگاه ندارد». لاریجانی پس از این سخن فرجی دانا گفت: «امروز شدیم صندوقچه اسرار آقایان». فرجی دانا هم گفت: «برای این‌که صندوقچه سنگین نشود، اجازه بدهید این را ادامه ندهیم.»

در بخش دیگری از جلسه استیضاح نیز سید حسین نقوی‌نژاد حسینی، نماینده دیگر موافق استیضاح، خطاب به فرجی دانا گفت: «آقای وزیر! چرا محمد نوری‌زاد مهمان انجمن اسلامی دانشگاه‌ها می‌شود؟»

آصفری در بخش دیگری از سخنان خود نیز گفت: «در دوره وزارت فرجی دانا در دانشگاه‌ها نشریاتی منتشر می شوند که اصلا مجوزی نگرفته‌اند. به عنوان مثال، در یکی از نشریات دختری دانشجو نوشته: «من شکلات نیستم…. من ناموس نیستم… من یک زنم…. بهشت زیر پای من نیست…. این حرف‌ها مخالف سخن امام است که گفت بهشت زیر پای زنان است.»

بر اساس گزارش ایسنا، نماینده مردم اراک در ادامه اظهارات خود، ترویج فرقه‌‌های بهاییت و وهابیت را از موارد دیگری دانست که در دوره فرجی دانا رشد کرده، او همچنین به قبح‌زدایی از آشوب‌گران، ترویج مارکسیسم، سیاه‌نمایی علیه مجلس، نمایندگان و سازمان صداوسیما، کمرنگ شدن نقش استعمار در وقایعی چون ۲۸ مرداد، زیر سوال بردن پشتوانه نظری انقلاب، تمجید از آیت‌الله منتظری و مخدوش دانستن نظریه ولایت فقیه، پرداختن به خواننده‌های مساله‌دار خارج از نظام، زیر سوال بردن تسخیر لانه جاسوسی اشاره کرد.