شهروند- محبوبیت ماشین های برقی در بین کانادایی ها به شدت افزایش پیدا کرده است و آمار نشان می دهد که میزان فروش این نوع ماشین در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال قبل تقریبا دو برابر شده است. ماشین های برقی دو نوع هستند: کاملا برقی که به اختصار EV نامیده می شود، و نوع دیگر نیمه برقی و نیمه سوخت است.

از هر ۱۱ ماشین برقی فروخته شده تنها یکی EV است که نشان می دهد علی رغم محبوبیت بالای این ماشین ها همچنان مشکلاتی نیز متوجه آنهاست که باعث می شود خریداران تمایل داشته باشند که از نوع نیمه برقی و نیمه سوختی استفاده کنند.

مشتریان می گویند که ماشین های تمام برقی از نیمه برقی بسیار گرانتر هستند و تفاوت قیمت آنها گاهی به بیش از ۱۵۰۰۰ دلار می رسد. یکی دیگر از مشکلات ماشین های تمام برقی در کانادا این است که شارژ آنها بخصوص در هوای سرد تنها ۲۰۰ کیلومتر را ساپورت می کند و برای مسیرهای طولانی استفاده از انها چندان راحت نیست.

علاوه بر همه ی اینها مکان هایی که می توان این ماشین ها را در آنها شارژ کرد زیاد نیستند و این ماشین ها بیشتر برای مکان های شهری که دارای تجهیزات باشند طراحی شده اند. و درنهایت مدت زمانی که برای شارژ کردن این ماشین ها لازم است بسیار طولانی تر از بنزین زدن است. تمام اینها موجب شده است که مشتریان بیشتر علاقمند به خرید خودروهای نیمه برقی باشند تا در صورت نیاز بتوانند از سوخت استفاده کرده و سریع تر به مقصد برسند.