شهروند- جیسون یونگ (Jason Yung)، چند سال پیش برای ادامه ی تحصیل از اتاوا به نیویورک رفت. در ماه ژانویه ی ۲۰۱۹ ، یونگ کاندوی خود در اتاوا را به مستأجر جدیدی کرایه داد و از آن زمان دردسرهای او آغاز شد. بعد از مدتی از زمان اجاره همسایگان یونگ به او خبر دادند که مستأجر جدید خانه را به مکانی که در اصطلاح به آن “Ghost Hotel” گفته می شود تبدیل کرده است.

این اصطلاح به این معنی است که خانه توسط مستاجر و برخلاف خواسته ی موجر به دیگران اجاره داده می شود. بعد از پیگیری ها یونگ متوجه شد که مستاجر خانه ی او را بدون هماهنگی و اجازه در Airbnb لیست کرده است و از آن کسب درآمد می کند.

همسایگان یونگ می گویند که مهمان های گوناگون به تعدد در این خانه در رفت و آمدند و گاهی تنها برای یک یا دو شب اقامت دارند. این شیوه ی رفت و آمد ساختمان را دچار بی نظمی و همسایگان را دچار مشکل کرده است. آمارهای به دست آمده نشان می دهد که گاهی برخی افراد بیش از یک خانه در شهری اجاره می کنند و آن را وارد سیستم Airbnb کرده و از آن کسب درآمد می کنند. به گفته ی یکی از اساتید دانشگاه مک گیل Airbnb دیگر شبیه به اشتراک گذاشتن خانه نیست و به تجارتی تبدیل شده است که بازار مسکن و اجاره را با مشکلاتی مواجه کرده است.