شهروند- مالزی دومین کشور آسیایی است که از فرستادن غیرمسئولانه ی  ضایعات پلاستیکی به کشورش شکایت می کند. روز سه شنبه وزیر محیط زیست مالزی اعلام کرد که در تلاش است تا ضایعات پلاستیکی فرستاده شده از کانادا را به این کشور بازگرداند. به گفته ی او این ضایعات بسیار آلوده است و قابلیت بازیافت ندارد. نام تجاری بسیاری از کمپانی های زنجیره ای کانادا بر روی این کیسه های پلاستیکی به چشم می خورد. نام کمپانی ای که این ضایعات را غیرمسئولانه به مالزی ارسال کرده اعلام نشده است اما مقامات مالزی از این اتفاق بسیار عصبانی اند و می گویند کانادا باید آشغال هایش را پس بگیرد.

مالزی جزو کشورهایی است که ضایعات پلاستیکی قابل بازیافت را دریافت می کند اما مقامات می گویند که ضایعات دریافت شده شباهتی به پلاستیک تمیز قابل بازیافت ندارد و بیشتر شبیه آشغال خانه هاست و بسیار بوی بدی می دهد. مالزی بعد از فیلیپین دومین کشوری است که از ارسال غیرمسئولانه ی ضایعات پلاستیکی کانادا به کشورش شکایت می کند.

هنگامی که کانتینر حاوی ضایعات پلاستیکی کانادا در مالزی باز شد بسیاری از خبرنگاران حضور داشتند. این کانتینر در کنار کانتیرهای حامل ضایعات پلاستیکی از کشورهای دیگر باز شد و تفاوت فاحش آن مشخص بود. مقامات مالزی می گویند که زمان آن رسیده است تا مردم کانادا به شیوه ی بهتری بازیافتی های خود را جدا کنند و در این مورد مسئولانه تر برخورد کنند.