شهروند- کمپانی فیسبوک اعلام کرد که واحد پولی دیجیتال خود، به نام Libra، و ایجاد تکنولوژی لازم برای استفاده از این واحد پولی دیجیتالی در معاملات از طریق سیستم عامل فیسبوک بزودی، از سال آینده، راه اندازی خواهد شد.

فیسبوک می گوید که این روش بانکداری دیجیتالی حدود ۱.۷ میلیارد نفر در سراسر جهان را که به حساب بانکی دسترسی ندارند، کمک می کند تا به وسیله ی تنها یک تلفن همراه یا کامپیوتر به انتقال پول به صورت بین المللی در خارج از مرزها بدون هزینه ی مبادله بپردازند.

فیسبوک امیدوار است که دسترسی به خدمات مالی ارزان را برای مردم در سراسر جهان فراهم کند.

مهم نیست که چه کسی هستید، کجا زندگی می کنید و یا چه کاری انجام می دهید، با هر شرایطی می توان از این سیستم بانکی دیجیتال استفاده کرد. پول دیجیتال فیسبوک پشتوانه ی دلاری واقعی در دنیای واقعی خواهد داشت.

فیسبوک برای شروع این بیزینس جدید از کمپانی های معتبری نظیر مسترکارد، پی پل، ویزا و اوبر تقاضای کمک کرده است و امیدوار است که هرکدام حدود ۱۰ میلیون دلار در این پروژه سرمایه گذاری کنند.

فیسبوک می گوید که حدود ۱۰۰ بنیانگذار و  بیش از یک میلیارد دلار سرمایه ی اولیه خواهد داشت. سیستم امنیتی این بانک به وسیله کمپانی های بزرگی که سیستم امنیتی بانک ها را تامین می کنند، تامین خواهد شد.