شهروند علی شریفیان: نخست وزیر انتاریو جمعه هفته گذشته در یک سخنرانی در تورنتو ضمن توضیح درباره فجایع خشونت و مزاحمت های جنسی علیه زنان و با یادآوری اینکه ریشه این معضل در اعماق جامعه نهفته و با بی توجهی به آن هنوز ادامه دارد، طرح شش ماده ای که با اجرای آن قصد ریشه کن کردن آن را را دارد، ارائه کرد.

بر اساس برنامه نخست وزیر انتاریو، آگاهی رسانی از طریق رسانه ها، آموزش کسانی که در صف اول با خشونت جنسی و قربانیان آن سروکار دارند، مثل گروهی از کارکنان دادگستری، وزارت بهداری و وزارت گردشگری، افزایش بودجه مراکز رسیدگی به مشکلات قربانیان خشونت های جنسی، آموزش های جنسی از سالهای ابتدایی در مدارس، دادن کمک های حقوقی رایگان به کسانی که با مزاحمت ها یا خشونت های جنسی روبرو می شوند و سرعت بخشیدن به kathleen_wynneپروسه رسیدگی به این گونه امور اقداماتی است که برای رسیدن به این هدف انجام خواهد شد. اجرای این طرح مهم به گفته کاتلین وین ۴۱ میلیون دلار هزینه خواهد داشت.

نخست وزیر انتاریو در ماه دسامبر زمانی که چند زن با مراجعه به رسانه ها در روایت های خود توضیح دادند که چگونه به وسیله ژیان قمشی، گوینده و برنامه ساز سابق و اخراج شده سی بی سی مورد سوءاستفاده و خشونت های جنسی قرار گرفته اند، اعلام کرد طرح و برنامه ویژه ای برای مبارزه گسترده با این مشکل عمیق و گسترده تهیه و به اجرا خواهد گذاشت. کاتلین وین در سخنرانی خود از همگان دعوت کرد در این چالش مهم شرکت و به حل آن کمک کنند.

در همین حال بر اساس گزارش خبرگزاری کانادا استان های بریتیش کلمبیا و نوا اسکوشیا هم در همین راستا برنامه ریزی هایی کرده که قرار است به اجرا بگذارند. کریستی کلارک، نخست وزیر بی سی سه میلیون دلار بودجه ویژه برای اجرای برنامه دولت خود در این استان در نظر گرفته است.