شهروند- جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا و کابینه اش طرح توسعه ی خط لوله ی Trans Mountain را تصویب نهایی کرد و اعلام کرد که شروع ساخت این خط لوله از همین امسال آغاز خواهد شد.  

این پروژه خط لوله که مدتهاست به تعویق افتاده است برای حمل روزانه ی حدود یک میلیون بشکه نفت از آلبرتا به سواحل بریتیش کلمبیا طراحی شده است.

کابینه ی دولت فدرال اظهارات هیئت انرژی ملی را تأیید می کند و می گوید که این خط لوله توان بالقوه ای برای آسیب رساندن به محیط زیست و زندگی آبزیان دریایی دارد، اما با این وجود این پروژه منفعت ملی دارد و می تواند ده ها میلیارد دلار به خزانه ی دولت واریز کرده و هزاران شغل ایجاد کند.

جاستین ترودو می گوید که تعهد می دهد که هر یک دلاری را که دولت فدرال از بعد از ساخته شدن از خط لوله به دست می آورد، حدود ۵۰۰ میلیون دلار در سال، به سرمایه گذاری در پروژه های انرژی پاک اختصاص دهد.

جاستین تروردو بعد از اعلام تصویب نهایی این پروژه گفت که ما باید امروز به ایجاد ثروت بپردازیم تا بتوانیم در آینده سرمایه گذاری کنیم. ما برای سرمایه گذاری برای کانادایی ها نیاز به منابع داریم تا بتوانند از فرصت های ایجاد شده در یک اقتصاد به سرعت در حال تغییر، در اینجا و در سراسر جهان استفاده کنند.