شهروند- این هفته از خانه ی پلاستیکی در متگان ریور (Meteghan River ) نوا اسکوشیا که توسط گروه JD Composites ساخته شده رونمایی شد. در ساخت این خانه از ۶۰۰ هزار بطری آب بازیافتی استفاده شده است. این بطری های آب خورد شده، ذوب شده و به آجرهای پلاستیکی با ضخامت برای ساخت دیوارها تبدیل شده است.

در کانادا اغلب خانه ها از چوب ساخته می شود. ساختن خانه از پلاستیک یک بار مصرف می تواند کره ی زمین و آبها را نجات داده و پلاستیک های بازیافتی دور ریخته شده در طبیعت را از چرخه ی طبیعت خارج کرده و برای هدف خوبی به کار گیرد.

این خانه بسیار سریع و در عرض مدت ۷ ساعت بنا شد. دیوارهای این خانه که از پلاستیک ساخته شده است بسیار مقاوم است و حرارت و دمای داخل خانه را دو برابر بیشتر از چوب در خودش نگه می دارد.

همچنین گفته می شود که مقاوت این نوع ماده در مقابل وزرش بادهای سهمگین بسیار بیشتر از چوب است. با وجود تمام تکنولوژی جدید هزینه ی ساخت چنین خانه ای با نوع چوبی اش برابری می کند. گروه JD Composites که در صنعت قایق سازی نیز فعالیت دارد برای ساخت این خانه ۱۰۹ هزار دلار وام دریافت کرده است. این گروه موفق به فروش خانه نشده است ولی این خانه را در Airbnb قرار داده است تا مردم این امکان را داشته باشند که در اولین خانه ی پلاستیکی تعطیلات خود را سپری کنند.