شهروند- فسیل ماهی موساسور (mosasaur) در نزدیکی لتبریج استان آلبرتا توسط معدنچیان پیدا شده است. این ماهی عظیم جثه در پارک ژوراسیک به تصویر کشیده شده است و به عنوان هیولای دریایی شناخته می شود.

قدرت آرواره ی این ماهی مثال زدنی است و گفته می شود که بسیار ماهی خونخواری بوده است و تقریبا هیچ موجود زنده ای از دندان هایش در امان نبوده است.

موساسور حدود ۷۰ میلیون سال پیش یکی از آبزیان مهم بر روی کره ی زمین بوده است که حجم زیادی از آن را آب فراگرفته بود. موساسور برخلاف باور عمومی دایناسور نبوده است و زیستگاه اصلی اش دریای Bearspaw بوده است. این فسیل حدود یک متر طول دارد.

به گفته ی یکی از متخصصان باستان شناسی که بر روی فسیل موساسور کار می کند هم اکنون هیچ موجود آبزی زنده ای مشابه موساسور بر روی کره ی زمین وجود ندارد. این نوع آبزی به طور کامل منقضی شده است و هیچ ژنی از خودش به جا نگذاشته است.

نمونه ی هالیوودی موساسور که در پارک ژوراسیک سال ۲۰۱۵ به تصویر کشیده است از نوع واقعی آن بسیار بزرگتر بود. موساسورها در دریایی کم عمق که حدود ۷۰ میلیون سال پیش در آلبرتا بود زندگی می کردند و از موجودات آبزی دیگر تغذیه می کردند.