اموال ۹ شهروند بهائی که ارزش آنها بالغ بر یکصد میلیون تومان است در شاهین شهر اصفهان از سوی ماموران امنیتی ضبط شده است.

یک منبع مطلع در گفت‌وگو با صدای آمریکا گفت، از روز یکشنبه ۱۹ خرداد تا روز شنبه ۲۵ خرداد ۹۸ گروهی از ماموران امنیتی با مراجعه به منزل یازده خانواده بهائی ساکن شاهین شهر اصفهان و ارائه حکمی تحت عنوان «بازرسی و جمع آوری وسائل مجرمانه» اقدام به تفتیش منازل و ضبط تعدادی از وسایل کرده‌اند.

این منبع مطلع به صدای آمریکا گفت، این ماموران امنیتی که تعداد آنها هفت نفر بوده از سوی ارگان‌هایی از جمله قوه قضائیه، نیروی انتظامی، اماکن عمومی و اطلاعات برای تفتیش منازل این شهروندان بهائی اعزام شده بودند.

ماموران تعدادی از وسائل شخصی این شهروندان بهائی از جمله «گوشی‌های تلفن همراه، لپ تاپ، تبلت، رسیور، کتاب، شمایل و تابلو فرش‌های مربوط به دیانت بهائی» و در بعضی منازل «شناسنامه‌، کارت‌های ملی و گواهینامه رانندگی» که ازرش آنها بالغ بر یکصد میلیون تومان است را ضبط کرده‌اند.

به گفته این منبع مطلع، ماموران در پاسخ به اعتراض این شهروندان به آنها گفته‌اند که «این مطالب را در دادگاه بیان نمایند.»


یک مرکز نگهداری از سالمندان بهائی در کرج

از سوی دیگر مامورین اداره اماکن کرج، روز پنجشنبه ۶ تیر با مراجعه به یکی از مراکز نگهداری از سالمندان بهائی در گلشهر، سعی در خارج کردن سالمندان و پلمب محل داشتند که به دلیل عدم خروج سالمندان و پرسنل، از پلمب این مرکز موقتا خودداری کردند.

در پی این اقدام، گیتی چرخی زرین، مدیر این مجموعه برای روز یکشنبه ۹ تیر به دادستانی استان البرز احضار شده است.

نهادهای بین‌المللی مدافع حقوق بشر و دولت ایالات متحده بارها آزار و زندانی کردن پیروان اقلیت های مذهبی در ایران را محکوم کرده اند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه ۳۱ خرداد در جریان رونمایی از گزارش سالانه آزادی مذهبی سخنرانی کرد و گفت در ایران سرکوب بهائیان، مسیحیان و دیگران همچنان وجدان‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.