شهروند- کاریکاتوریست کانادایی، مایکل دو ادر (Michael de Adder)، چند روز بعد از چاپ کاریکاتور انتقادی اش علیه دونالد ترامپ از کارش در نیوبرانزویک اخراج شد.

او برای کمپانی چاپ  و نشر Brunswick News که با نام اختصاری BNI شناخته می شود و صاحب اصلی اش آمریکایی است، کار می کرد. در این کارتون دونالد ترامپ مشغول بازی گلف بالا سر جنازه ی اسکار آلبرتو مارتینز رامیرز ( Oscar Alberto Martínez Ramírez) و دختر چند ماهه اش بود. آلبرتو مارتینز رامیرز و دخترش هفته ی پیش در تلاش برای رسیدن به خاک آمریکا به عنوان پناهجو در دریا غرق شدند. عکس این پدر و دختر جنجال زیادی به پا کرد.

BNI در سنت جان، نیوبرانزویک واقع است و تقریبا تمام نشریات چاپی این استان را مدیریت می کند. مایکل دو ادر می گوید دلیل این اخراج به او اعلام نشده است و تنها دلیل قانع کننده برای این اقدام کاریکاتور او علیه ترامپ است.

او از این اقدام بسیار ناراحت است و می گوید ای کاش واضح دلیل این قطع همکاری به وی اعلام شده بود. BNI این ادعا را رد کرده است و می گوید مدت ها بود برای این قطع همکاری تصمیم گیری شده بود. طی تنها یک شب تمام کاریکاتورهای مایکل دو ادر از این نشریه جمع آوری شده است انگار هرگز برای آنها کار نکرده است.