شهروند- مردم تورنتو تصمیم دارند جمعه ی این هفته در مقابل سینمای سینه پلکس واقع در میدان داندس، دان تاون تورتنو، جمع شوند و علیه فیلم Unplanned که قرار است از جمعه به مدت یک هفته در ۱۴ سینمای سینه پلکس اکران شود، تظاهرات کنند.

این فیلم براساس خاطرات ابی جانسون ، مدیر کلینیک Planned Parenthood در تگزاس ساخته شده است. جانسون بعدها به شدت به  مخالفت با سقط جنین پرداخت. مردم تورنتو می گویند که این فیلم هالیوودی مخالفت با سقط جنین را تبلیغ می کند و مخالف حقوق زنان است.

مدیر عامل سینه پلکس می گوید براساس قوانین انتاریو و کانادا اجازه دارد که بدون سانسور فیلم را به اکران بگذارد و مردم تعیین خواهند کرد که این محتوا مورد قبول است یا خیر.

مخالفان این فیلم می گویند اگر فیلمی برای تبلیغ نژادپرستی هم ساخته شود آیا باز به اکران درخواهد آمد! این فیلم  دارای صحنه هایی است که نسبت به دیدن آنها هشدار داده شده است و برای کودکان مناسب نیست. به گفته ی برخی از فعالان حقوق زنان این فیلم نمونه ی بارز نادیده گرفتن حقوق زنان و فشار بر روی آنهاست و اکران آن تنها ضرر است.

نخست وزیر ساسکاچوان که خود از مخالفان سقط جنین است از این فیلم استقبال کرده است و می گوید برایش جالب است که اکران آن بحث برانگیز شده است.