شهروند- آخرین مورد افشای اطلاعات و داده های مشتریان که به تازگی توسط شرکت Capital One اعلام شده است ، ۱۰۰ میلیون نفر در ایالات متحده ی امریکا و حدود شش میلیون نفر در کانادا تحت تاثیر قرار گرفته اند.

هکری که گفته می شود دستگیر شده است توانسته است با رخنه به سیستم امنیتی این کمپانی به اطلاعات شخصی مشتریان و کسانی که برای دریافت کارت اعتباری درخواست داده اند دسترسی پیدا کند. شرکت Capital One، که یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکتهای آمریکایی فعال در زمینه ی کارتهای اعتباری است می گوید که جزییات این پرونده و چگونگی تاثیرش بر روی مشتریان اعلام خواهد شد.

در این افشای اطلاعاتی مشتریان بین سالهای ۲۰۰۵ و ۲۰۱۹ تحت تاثیر قرار گرفته اند و به گفته ی سخنگوی این شرکت یکی از بزرگترین پرونده های افشای اطلاعات شخصی در تاریخ است.

در این اتفاق اطلاعاتی نظیر نام، آدرس، کد پستی، شماره ی تلفن ، آدرس ایمیل، تاریخ تولد و میزان درآمد افشا شده است. همچنین تعداد حدود یک میلیون سین نامبر نیز برملا شده است. به گفته ی این شرکت با کسانی که اطلاعاتشان هک شده است تماس گرفته خواهد شد. البته باید توجه داشت که تمام مکاتبات به صورت رسمی و اداری خواهد بود و با هیچ مشتری به صورت تلفنی تماسی گرفته نخواهد شد و اگر مشتریان تلفنی در این زمینه دریافت کنند حتما کلاهبرداری است.