یک سوله و انبار مهمات مربوط به ایران در شرق حلب در شمال سوریه و پایگاه ‌های شبه نظامیان در دیرالزور در شرق آن کشور شامگاه دوشنبه هدف حملات هوایی قرار گرفت.

روزنامه تایمز اسرائیل با انتشار این خبر نوشت که بر اثر این حملات، که دوشنبه ۱۵ اردیبهشت انجام شد، «انفجارهای سهمگینی» روی داده است.

بنا بر اعلام دیده بان حقوق بشر سوریه که تحولات را زیر نظر دارد، پایگاه هدف قرار گرفته شده در نزدیکی حلب یک کارخانه نظامی است که توسط نیروهای ایرانی و شبه نظامیان وابسته به آن اداره می‌شود. بنا به اعلام این سازمان، حمله مزبور به احتمال زیاد توسط اسرائیل صورت گرفته است.

در همین حال آسوشیتدپرس، به نقل از یک گروه ناظر بر وضعیت حقوق‌ بشر سوریه که در لندن مستقر است، روز سه شنبه ۱۶ اردیبهشت گزارش داد که حمله هوایی دوشنبه شب اسرائیل به دیرالزور در شرق سوریه، موجب کشته شدن ۱۴ نیروی ایرانی و عراقی شد و شمار دیگری نیز به شدت مجروح شدند.

تایمز اسرائیل نوشته است که حملات دوشنبه شب ششمین و هفتمین حمله از این دست به نیروهای مربوط به ایران طی هفته های اخیر بوده است، هر چند وزارت دفاع اسرائیل درباره این حمله‌ها اظهار نظر نکرده است.

صدای امریکا