رادیو فردا: سعید ملک‌پور، شهروند ایرانی دارای اقامت کانادا که برای ۱۱ سال در ایران زندانی بود، شامگاه جمعه ۱۱ مرداد به کانادا بازگشت.

مریم ملک‌پور با انتشار ویدیویی از برادر خود در توییتر خبر بازگشت او به کانادا را منتشر کرد و نوشت که «این کابوس سرانجام به پایان رسید».

آخرین اخبار از آقای ملک‌پور حکایت از آن داشت که او اواخر تیر ماه با قید وثیقه سنگین یک و نیم میلیارد تومانی برای سه روز به مرخصی آمده بود. توییت مریم ملک‌پور نیز اطلاعات بیشتری درباره چگونگی خروج او از ایران و بازگشت به کانادا به دست نمی‌دهد و تنها حاوی قدردانی از کانادا برای «رهبری» این رویداد است.

محمود علیزاده طباطبایی، وکیل آقای ملک‌پور، به رادیو فردا گفت که موکلش با وثیقه به مرخصی آمده بود.

آقای علیزاده با اشاره به اینکه از روزی که موکلش به مرخصی آمد با او تماسی نداشته است از نحوه خروج او از ایران و همچنین از نقش احتمالی کانادا در این پرونده ابراز بی‌اطلاعی کرد.

سعید ملک‌پور، طراح وبسایت‌های اینترنتی، مهرماه ۸۷ برای ملاقات با پدر بیمار خود از کانادا به تهران رفت که به اتهام «طراحی سایت مستهجن» بازداشت شد. این اتهام در ابتدا به صدور حکم اعدام برای او انجامید اما این حکم سپس به حبس ابد کاهش یافت. آقای ملک‌پور بارها گفته است صرفا پدیدآورنده یک نرم‌افزار برای انتشار عکس در اینترنت بوده و اطلاعی از محل و چگونگی استفاده از آن نداشته است.

این مدت ۱۱ سال زندان، پدر وی نیز درگذشت و به سعید ملک‌پور برای حضور در مراسم خاکسپاری او مرخصی داده نشد.

شهروند این خبر خوش را به خانواده سعید ملک پور و جامعه ایرانی –کانادایی و بخصوص دوستانی که در طول این سالها به شیوه های گوناگون نگذاشتند صدای او خاموش شود و از خاطره ها برود تبریک می گوید..