شهروند- یک زن اهل سوری  استان بریتیش کلمبیا، در رابطه با پرونده ی رشوه پذیرش کالج در ایالات متحده آمریکا دستگیر شده است. این زن دومین فرد از این استان است که در رابطه با این پرونده دستگیر می شود. وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا اعلام کرد این زن که شیائونینگ سوئی (Xiaoning Sui) نام دارد و ۴۸ ساله است ، بعد از ظهر روز دوشنبه در اسپانیا دستگیر شد.

Lori Loughlin – Felicity Huffman

در بیانیه ی این وزارتخانه آمده است که سوئی روز سه شنبه در بوستون به یک فقره کلاهبرداری از طریق نامه نگاری متهم شد. بر اساس ادعای کیفرخواست، سوئی متهم است که ۴۰۰۰۰۰ دلار آمریکا به ویلیام (ریک) سینگر (William (Rick) Singer) ، مشاور پذیرش دانشگاه پرداخت کرده است تا پسرش در سال ۲۰۱۸ در دانشگاه UCLA به عنوان یکی از اعضای تیم فوتبال پذیرفته شود.

سینگر در این پرونده متهم شناخته شده است. گفته می شود که او با دریافت رشوه های کلان به ده ها پدر و مادر ثروتمند کمک کرده است تا فرزندانشان را به کالج ها و دانشگاه های معتبر ایالات متحده آمریکا بفرستند. اکنون ۵۲ نفر در رابطه با پرونده ی پذیرش کالج و دانشگاه های ایالات متحده ی آمریکا دستگیر شده اند که در میانشان افراد مشهوری مانند بازیگران Lori Loughlin و Felicity Huffman نیز به چشم می خورد.