با اینکه سالهاست از بیمه می نویسیم اما مانند روز نخست فکر می کنیم که فراخوان بیمه هرگز تکراری نشده و چاره ای ندارد جز اینکه فریاد بزند من ارائه دهنده آرامشی برای فردا هستم و این گوشزد آنقدر ادامه خواهد داشت تا روزی هرشخص در گوشه ای از خانه اش، چنین قرارداد مهمی را حفظ کرده و به باور انجام دوراندیشی هایش رسیده باشد. 

زندگی امروزی برای همه از هر طبقه اجتماعی و دانش، بسیار شتابزده می نماید. بسیاری از ما فرصت حتی مرور گذشته و برنامه ریزی بر اساس تجربه هایمان را نداریم. گرچه امروز به ظاهر هوشمندانه و متمدن تر به نظر می رسیم اما بسیاری از ما معنای واقعی زندگی را گم کرده و آنقدر پیش می رویم تا نقاط باخت و اشتباهات تکراری مان را بیشتر و وسیع تر در خاطراتمان حک کنیم. توجه امروز شما را به آماری جلب می کنیم که شاید به صورت جداگانه و پراکنده شنیده و یا خوانده باشید، اما شاید ابعاد بزرگ آن بتواند امروز که سلامت هستید شما را به فکر چاره و مقابله وادارد.

– بررسی ها نشان داده که ۳۰ درصد از مرگ و میرهای ناشی از سرطان ریه در کشور کانادا به دلیل مصرف دخانیات است. سیگار، نه تنها احتمال ابتلا به سرطان ریه را افزایش می دهد، بلکه سبب ابتلا به سرطان دهان، سرطان رحم، کلیه و پانکراس می شود. از سوی دیگر روزانه بیش از ۱۲۰ نفر در جهان، در اثر همنشینی با افراد سیگاری مبتلا به برونشیت مزمن، آمفیزم و سرطان ریه می شوند. آمار نشان می دهد که قربانیان سرطان های سینه، پروستات و روده روی هم کمتر از تعداد قربانیان سرطان ریه هستند.

– سرطان دهانه رحم، پس از سرطان سینه، دومین سرطان شایع در بین خانم ها در دنیاست و سالانه نیم میلیون نفر به این بیماری مبتلا می شوند.

– سرطان تخمدان، پنجمین سرطان شایع در کشورهای توسعه یافته است و در بیشتر موارد خیلی دیر و زمانی شناسایی می شود که بیمار امیدی برای درمان ندارد.

– طبق آمار سالانه بیش از ۴ هزار مورد جدید ابتلا به سرطان پانکراس در کانادا گزارش می شود و متاسفانه بیش از  3900 نفر در اثر آن هر سال جان می بازند.

– از هر ۹ زن کانادایی یک نفر در طول زندگی دچار سرطان سینه می شود و این آمار، روز به روز رشد صعودی می یابد.

– برای درک بیشتر و بهتر سرطان کافی است بدانیم که هر ساله بیش از ۱۰ میلیون مورد سرطان در جهان گزارش می شود، به عبارتی از هر ۴ نفر  مبتلا به سرطان یک نفر منجر به فوت می شود.

به نظر می رسد به موازات رشد انواع بیماری ها و کشف درمان های جدید آنها، به همان اندازه که باید از بیماری های صعب العلاج ترسید به همان اندازه باید به درمان آن خوشبین بود. نکته ای که در زمان سلامت، توجه به آن ضروری است، آینده نگری نسبت به موقعیتی است که شاید هر یک از ما در آن با یکی از بیماری های سخت که در صنعت بیمه تا ۳۲ مورد قید شده برخورد نماییم. در چنین زمانی، بسیاری از هزینه ها قابل کاهش یا عدم پرداخت نیستند از جمله: داروهایی که قیمت های آن پیش بینی نشده و گزاف هستند، اجاره منزلی که به هر صورت باید پرداخت شود، مورگیجی که سر موعد زمانی از حسابمان خارج می شود، هزینه های رفت و آمد به بیمارستان و احیانا نیاز به پرستار، هزینه های متعارف منزل، پرداخت قبض های مختلف و احیانا بدهی های روی کارت های اعتباری که حتی اگر نتوانیم اصل آن را پرداخت نماییم بهره های آن هر ماه باید داده شود و ….

همه و همه از جمله هزینه های عادی زندگی هر شخص محسوب می شود که شاید از نظر عددی با دیگران متفاوت باشد اما وجود داشته و در روز بیماری می تواند بار فشار روحی زیادی را بر فرد بیمار بر جای گذارد.

قطعا در این راه، بیمه مناسب می تواند چاره خوبی باشد و تا زمانی که آثار و علائم بیماری در شخص دیده نشده، می توان لااقل پیش بینی لازم را از نظر مسائل مالی به عمل آورد تا برای درمان، جدا از مشکلات روحی و روانی که برای شخص از جهت وقوع بیماری پیش می آید، لااقل دغدغه های مالی نداشته باشیم و البته یادآوری می کنیم که در زمان سلامتی کامل می توان از شانس اخذ بیمه بیماری های سخت در این خصوص برخوردار شد. بیمه بیماریهای سخت،  از طریق شرکتهایی که این محصول را طراحی کرده اند در اختیار عموم قرار گرفته تا از این فرصت بزرگ استفاده کرده و بعد از ابتلا به سکته قلبی، سکته مغزی، سرطان و مواردی دیگر از بیماریهای سخت که تا امروز تا سقف ۳۲ مورد بیماری از سوی شرکتهای بیمه، تحت پوشش قرار گرفته است، خود را برای طول دوره بیماری و مداوا از جهت مالی حفاظت کنیم.

 عاقلانه این است که از سلامتی امروزمان استفاده کرده و با توجه به توان مالی مان خود را برای روزهای بیماری آماده سازیم. بیمه بیماری های سخت، به صورت دوره های ۵ ساله، ۱۰ ساله، ۲۰ ساله و تا سن ۶۵ سالگی و همچنین ۱۰۰ سالگی و حتی با برگشت پول و یا پرداخت کوتاه مدت و بهره مندی تمام عمر بدون پرداخت فرد بیمه شده عرضه می شود.

از خوانندگان و علاقمندان دعوت  به عمل می آوریم که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

شماره تماس شرکت ۹۰۵۳۷۰۰۰۱۱  و news@insufin.com   جوابگوی سئوالات شما عزیزان می باشد. از طریق وبسایت های شرکت و همچنین وبلاگ ورسانه های اجتماعی ما را دنبال کنید.

    www.insufin.com  www.sherkatebimeh.com

www.youtube.com/sherkatbimeh   www.facebook.com/Insufin