دکتر گلاره زاده، مدیرعامل انستیتوی مغز Krembil ، به عنوان رئیس انجمن علوم عصبی و انکولوژی (SNO) انتخاب شده است. او اولین زن و دومین کانادایی است که این مقام معتبر را اشغال کرده است.

SNO بزرگترین و شناخته شده ترین سازمان برای ترویج تحقیق و آموزش سرطان های مغز و نخاع است. ۲۰۰۰ عضو آن شامل پزشکان ، محققان ، پرستاران و سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی می باشند.

دکتر گلاره زاده

دکتر زاده جراح مغز و اعصاب در UHN است و به عنوان دانشمند ارشد در مرکز سرطان پرنسس مارگارت و دانشور دانشگاه تورنتو منصوب می شود. برنامه تحقیقاتی وی زیست شناسی تومورهای مغزی را مورد بررسی قرار داده و بر توسعه درمان های جدید برای این سرطان ها تمرکز دارد.

از اولین موفقیت های دکتر زاده می توان از تکنیک منحصر به فرد او در جراحی مغز نام برد. او با بهره گیری از تکنیکی جدید به بیماران خود امکان می‌دهد، تنها چند ساعت پس از جراحی تومور مغزی که بدون بیهوشی نیز انجام می‌شود از بیمارستان مرخص شوند. این شیوه ی جراحی که برای نخستین بار در انگلستان انجام شد، توسط دکتر گلاره زاده صورت گرفت.

گلاره زاده در سال ۱۹۸۳ همراه خانواده به وینی پگ کانادا مهاجرت کرد. دبیرستان را در وینی پگ گذراند و در دانشگاه تورنتو در رشته پزشکی (مغز و اعصاب) تخصص گرفت و در پی آن در مقطع PhD بیولوژی مولکولی ادامه داد.

گلاره زاده در سال ۲۰۰۶ به انگلستان رفت و در ایجاد مرکز سرطان مغز و برنامه های آن فعالیت کرد. و تا ۲۰۰۸ در انستیتویGrey انگلستان رادیو بیولوژی خواند و در همان سال  برای تکمیل دوره ی رادیوبیولوژی در دانشگاه لندن بورسیه ای به او اعطا شد. او پس از بازگشت به  کانادا به عنوان  دانشمند، پژوهشگر و جراح مغز و اعصاب در بیمارستان وسترن تورنتو و دانشگاه تورنتو مشغول به کار شد. و در جولای ۲۰۱۶ به ریاست بخش جراحی انکولوژیUniversity Health Network  منصوب شد.

شهروند این موفقیت تازه  را به دکتر گلاره زاده ، جامعه ایرانی –کانادایی و ایرانیان در سراسر جهان تبریک می گوید.