مدیرکل آموزش و خلاقیت پیش‌دبستانی و ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: از سال تحصیلی آینده تمامی دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی کشور به شیوه  …


شهروند ۱۲۳۰  پنجشنبه ۲۱ می  ۲۰۰۹


 

ایسنا: مدیرکل آموزش و خلاقیت پیش‌دبستانی و ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: از سال تحصیلی آینده تمامی دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی کشور به شیوه توصیفی ارزشیابی می‌شوند و نمره برای آن‌ها حذف می‌شود.

علی‌رضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» ایسنا، در این باره افزود: در سال تحصیلی جاری، یک‌سوم مدارس ابتدایی کشور تحت پوشش ارزشیابی توصیفی قرار گرفته‌اند که این طرح در سال تحصیلی آینده، در سطح تمامی مدارس ابتدایی گسترده می‌شود.

وی علاوه بر اعلام این خبر، به شمار مدارس چندپایه ابتدایی نیز اشاره کرد و گفت: ۶۲ هزار مدرسه ابتدایی در کشور وجود دارد که ۲۸ هزار واحد آن چندپایه (کمتر از یک دوم) است که این مدارس، با توجه به کمبود تجهیزات و امکانات، نیاز به توجه فیزیکی و ساختاری دارند.

مدیرکل آموزش و خلاقیت پیش‌دبستانی و ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در ادامه پوشش تحصیل در دوره ابتدایی را ۹۹ درصد خواند.

رحیمی در عین حال، وجود مناطق دوزبانه و کمبود کلاس‌های پیش‌دبستانی را از علل افت تحصیلی در دوره ابتدایی ذکر و تاکید کرد: توسعه ارزشیابی توصیفی به پایه‌های مختلف ابتدایی در کاهش افت تحصیلی این دوره بسیار موثر خواهد بود.