صدای امریکا: در پی اعتراضات اخیر در ایران ، سخنگوی امور خارجه اتحادیه اروپا از نیروهای امنیتی ایران خواست تا در برخورد با اعتراضات حداکثر «خویشتن‌داری» را داشته باشد و حق داشتن آزادی بیان و اجتماع را تضمین کند.

سخنگوی امور خارجه اتحادیه اروپا در بیانیه ‌ای که روز پنجشنبه ۳۰ آبان ماه منتشر شده است، گفت که «براساس گزارش‌ها اعتراضات در چند شهر ایران طی روزهای گذشته منجر به تلفات جانی بسیار و زخمی شدن بسیاری از افراد شده است. ما به خانواده‌های قربانیان تسلیت می گوییم و برای زخمی ها آرزوی بهبودی می کنیم.»

در ادامه این بیانیه آمده است، چالش‌های اقتصادی و اجتماعی را باید از طریق گفت‌وگوی فراگیر برطرف کرد و نه با استفاده از خشونت. «ما انتظار داریم نیروهای امنیتی ایران حداکثر خویشتن‌داری را در برخورد با اعتراضات داشته باشند و معترضین نیز تظاهرات خود را مسالمت آمیز انجام دهن..»

سخنگوی امور خارجه اتحادیه اروپا در این بیانیه اعلام کرده است که هیچ نوع خشونتی قابل قبول نیست و حق داشتن آزادی بیان و اجتماع باید تضمین شود.

همچنین در این بیانیه آمده است که «ما از مقامات ایرانی انتظار داریم تا از جریان آزاد اطلاعات و دسترسی به اینترنت اطمینان حاصل کند.»

اعتراضات در ایران با واکنش های بسیار بین المللی مواجه شده است

روز سه شنبه عفو بین الملل اعلام کرد اطلاعاتی که جمع آوری کرده است نشان می‌دهد در اعتراضات اخیر ایران دست‌کم ۱۰۶ نفر توسط ماموران جمهوری اسلامی ایران کشته شده‌اند.

کاخ سفید عصر یکشنبه بیانیه‌ای در حمایت از مردم معترض در ایران منتشر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است، ایالات متحده استفاده از نیروی مرگبار و محدود کردن شدید ارتباطات علیه تظاهرکنندگان را محکوم می‌کند.

مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده در نخستین واکنش به اعتراضات گسترده در ایران، روز شنبه ۲۵ آبان ، ضمن بازنشر توئیت یک سال و نیم قبل خود، خطاب به مردم ایران نوشت ایالات متحده در کنار شما است.

آمریکا می‌گوید جمهوری اسلامی ثروت کشور خود را به جای مردم، صرف حمایت از گروه های تروریستی و بی ثبات سازی در خاورمیانه می‌کند.