صدای امریکا: پس از انتشار اخباری درباره استعفای وزیر جهاد کشاورزی، رسانه‌ها گزارش دادند که استعفای او از سوی رئیس جمهوری ایران پذیرفته شده است.

اسدالله عباسی سخنگوی هئیت رئیسه مجلس روز دوشنبه ۴ آذرماه اعلام کرد که حسن روحانی رئیس جمهور ایران استعفای محمود حجتی را پذیرفته است.

پیشتر قرار بود که حجتی روز سه‌شنبه در صحن علنی مجلس استیضاح شود که براساس اعلام این مقام مسئول با توجه به قبول استعفای آقای حجتی، استیضاح وزیر جهاد کشاورزی نیز منتفی شده است.

ممنوعیت صادرات محصولات مازاد کشاورزی و عدم حمایت از صادرکنندگان همچنین عدم برخورد با مدیران متخلف و انحصار در واردات از جمله دلایل استیضاح وزیر جهادکشاورزی اعلام شده بود.

استعفای محمود حجتی و موضوع استیضاح او در شرایطی است که چندی پیش خلیل آقایی رئیس سابق سازمان جنگل‌ها در ایران به اتهام فساد بازداشت شد. او از آذرماه ۹۶ با حکم حجتی وزیر جهاد کشاورزی به سمت رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری ایران منصوب شده بود.

همچنین در پی گرانی ها طی ماه‌های گذشته، انتشار یک ویدئو که نشان می داد، یک پیرمرد کشاورز اهل طبس در خراسان جنوبی خطاب به محمود حجتی وزیر کشاورزی ایران با خواندن شعری گفته بود، «خودتان می دانید و مملکتتان، خداحافظ.» بسیار مورد توجه قرار گرفته بود.

ایالات متحده بارها فساد مالی نهادینه و غارت دارایی‌های خدادادی ایران توسط وابستگان رژیم حاکم بر این کشور را محکوم کرده و آنها را از جمله عوامل اصلی مشکلات اقتصادی و مالی ایران دانسته است. از جمله چندی پیش مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در چند توئیت درباره مقام‌های جمهوری اسلامی گفته بود که آنها به جای کمک به مردم درگیر فساد شده‌اند.