صدای امریکا: با اعلام نتایج انتخابات پارلمانی بریتانیا، رئیس جمهوری ایالات متحده ضمن تبریک به بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا، ابراز امیدواری کرد که این کشور و آمریکا به یک توافق تجاری جدید برسند.

پرزیدنت دونالد ترامپ روز جمعه ۲۲ آذر در واکنش به پیروزی قاطع جانسون به او تبریک گفت و در توئیتر خود نوشت حال آمریکا و بریتانیا می‌توانند آزادانه به یک توافق تجاری گسترده جدید بعد از برگزیت دست یابند.

انتخابات مجلس عوام بریتانیا ۶۵۰ کرسی دارد و روز پنجشنبه برگزار شد. در این انتخابات، حزب محافظه کار به رهبری بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا توانست اکثریت مطلق کرسی‌های پارلمان را به دست بیاورد که از سوی رسانه‌های بریتانیایی پیروزی «تاریخی» نامیده شد.

جرمی کوربین رهبر حزب کارگر که در این انتخابات تعدادی از کرسی ها را از دست داد، شکست را پذیرفت و گفت به عنوان رهبر این حزب در انتخاباتی دیگری شرکت نخواهد کرد.

پیش از انتخابات، حزب محافظه‌کار وعده داده بود در صورت پیروزی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا یا «برگزیت» را انجام خواهد داد و با این پیروزی پیش بینی می شود در دو ماه آینده دولت جانسون این کار را انجام دهد.