شهروند: امروز پنجشنبه ۲۶ دسامبر ۲۰۱۹ مراسم شمع افروزی به یاد کشته شدگان اعتراضات سراسری در ایران در میدان مل لستمن از ساعت ۴ و سی دقیقه تا ۵ و سی دقیقه برگزار می شود.

در این مراسم که به فراخوان دکتر رضا مریدی برگزار می شود، تمام نیروهای سیاسی با نظرات متفاوت و گوناگون در کنار خانواده های جانباختگان و مردم ایران می ایستند.

لازم به یادآوری ست که حکومت ایران از وحشت تجمع مردم با ایجاد جو امنیتی و حکومت نظامی اعلام نشده در برخی از شهرها و مناطق و محله ها مانع از تجمع مردم و رفتن به مراسم عزاداری کشته شدگان شده است.  

حکومت جمهوری اسلامی هنوز از انتشار آمار دقیق کشته شدگان این اعتراضات سر باز می زند، و این در حالی است که خبرگزاری رویترز در گزارشی آمار کشته شدگان در اعتراضات ایران را ۱۵۰۰ نفر اعلام کرده و به نقل از سه منبع نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی نوشت که خامنه‌ای به مقامات دولتی و امنیتی دستور داده بود برای متوقف کردن اعتراضات «هر کاری لازم است» انجام دهند.لازم به یادآوری ست که فعالان حقوق بشر از اعضای دائم شورای امنیت خواستند که با تصویب یک قطعنامه به عنوان «جنایت علیه بشریت»، سرکوب مردم در ایران را محکوم کند.