شنبه ۹ می ۲۰۰۹، کانون ایرانیان دانشگاه تورنتو همزمان با جشن دهمین سالگرد تاسیس خود، انتخابات سالانه اش را نیز برگزار کرد.

شهروند ۱۲۳۰  پنجشنبه ۲۱ می  ۲۰۰۹


  لادن شهروز

 شنبه ۹ می ۲۰۰۹، کانون ایرانیان دانشگاه تورنتو همزمان با جشن دهمین سالگرد تاسیس خود، انتخابات سالانه اش را نیز برگزار کرد.

لادن شهروز از اعضای هیئت مدیره این کانون گرداننده این جلسه در سالن آربور در هارت هاوس بود.

آغازگر جشن، گروه شیراز بود با موسیقی کلاسیک ایرانی متشکل از نیما رحمانی (سنتور)، شاهین فیاض (رباب)، آراز سالک(تار) و یاشار سالک(دف و دایره). این گروه جوان چند آهنگ را با پختگی تمام نواختند و همخوانی کردند.

سپس آیدا مفتاحی یک قطعه رقص اجرا کرد و به دنبال آن آرام روحانی گیتار فلامنکو نواخت. گروه رقص به سرپرستی آیدا مفتاحی برنامه ی هنری بعدی را اجرا کرد و پس از یک زنگ تفریح، انتخابات کانون آغاز شد.

لادن شهروز، ضمن برشمردن شمه ای از فعالیت های برجسته ی کانون در طی این ده سال از جمله برگزاری جشنواره ی "زیر گنبد کبود"، کنفرانس کودتا و سقوط مصدق، سمپوزیوم صادق هدایت، کنفرانس حقوق بشر، جشنواره نوروزی، رنگ های ایران و…  و همچنین میزبانی بسیاری از شخصیت های سیاسی، هنری، آکادمیک، روزنامه نگار و نویسنده چون محمد اسلامی ندوشن، محمدرضا باطنی، حسین دهلوی، تهمینه میلانی، بهمن قبادی، مسعود بهنود، اکبر گنجی، محمد ملکی، علی اکبر موسوی خوئینی ها و…، لازم دید پیش از معرفی کاندیداها، از اعضای پیشین هیئت مدیره و داوطلبان و مشوقان کانون با اهدای تقدیرنامه به آنان قدردانی شود و شهروند هم به خاطر مشارکت در اطلاع رسانی و گزارش برنامه های کانون تقدیرنامه ی خود را دریافت کرد. در میان افرادی که نام برده شد، دکتر رامین جهانبگلو استاد دانشگاه تورنتو، جایگاه ویژه ای داشت و از او به عنوان بنیانگزار کانون ایرانیان دانشگاه تورنتورامین جهانبگلو از کانون ایرانیان دانشگاه تورنتو می گوید
نام برده شد. دکتر جهانبگلو در سخنانی ادامه دهندگان راه را ستود و پایداری آنان را موجب رسیدن سن کانون به ده سالگی عنوان کرد.

پس از آن افرادی که خود را کاندیدای کمیته های مختلف کانون کرده بودند، هر یک به کوتاهی خود را معرفی کردند. بسیاری از آنان برای اولین بار کاندیدا شده بودند و البته این معرفی کوتاه فقط برای آشنایی با چهره های آنان بود وگرنه مشخصات و شمه ای از فعالیت های آنان در دفترچه هایی به افراد حاضر در سالن داده شده بود.

گفتنی ست تعدادی از این افراد از دانشجویان دانشگاه تورنتو نبودند و همین ویژگی که افراد غیر دانشجو نیز می توانند عضو کانون باشند، آن را از انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه تورنتو متفاوت کرده است.


 

کانون ایرانیان دانشگاه تورنتوIranian Association at the University of Toronto (IAUT)  در اساسنامه اش عنوان داشته که سازمانی ست مستقل در حوزه ی فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و آکادمیک که مشوق فعالیت هایی در رابطه با ایران و ایرانی در دانشگاه تورنتو و در ارتباط با جامعه می باشد. این کانون همچنین عنوان داشته که کانون سازمانی غیرمذهبی، غیرسیاسی و غیرانتفاعی است.

کاندیداها خودشان را معرفی می کنند 

پس از معرفی کاندیداها، رای گیری انجام شد و در حالی که شمارش آرا در بیرون از سالن در جریان بود، سه هنرمند جوان دیگر هنرنمایی کردند. مانلی جمال با گیتار، پویا حمیدی با پیانو و رها جوانفر با ویلن و کیبورد و آواز ساعات خوشی را برای حاضران در سالن فراهم کردند.

نکته ای که در مورد هنرمندان این جشن باید گفت این بود که همگی علیرغم جوان بودن، بسیار با تبحر هنرنمایی کردند، به طوری که من به عنوان یک ایرانی، دوست داشتم در سالن تعداد بیشتری غیرایرانی حضور داشت، تا هنرنمایی جوانان ما را شاهد بود و می دید در هر حوزه ای چقدر ما جوانان مستعد و خلاق داریم. پویا حمیدی که من اولین بار بود نواختن او را می شنیدم در بخشی از برنامه اش با همراهی لپ تاپش برنامه اجرا کرد و اگر اشتباه نکنم لپ تاپ نقش کیبورد را اجرا میکرد که برای من تازگی داشت. رها جوانفر را هم پیش از این چند بار در اجرای رقص های مختلف با آیدا مفتاحی دیده بودم، ولی این بار رها یک هنرمند چندمنظوره بود؛ او ویلن می نواخت، می خواند، کیبورد می نواخت، و از سیستمی استفاده کرده بود که شاید دست اندرکاران هنر موسیقی با آن آشنا باشند ولی من برای اولین بار بود که می دیدم رها قطعه ای را می خواند یا می نوازد و همان قطعه لحظاتی بعد پسزمینه ی کار او می شود، و یک ترانه چند صدایی با صدای خودش اجرا می شود. کار این جوانان، همه ی آنها، اشک شوق به چشم ها می آورد. برای همه ی آنها آرزوی موفقیت های بیشتر داریم.

گفتنی ست تا پایان جشن که حدود ساعت ۱۱ شب بود، هنوز کار شمارش آرا به انجام نرسیده بود و قرار شد اسامی منتخبان بعدا اعلام شود.

و اما اعضای جدید هیئت مدیره و کمیته های کانون ایرانیان دانشگاه تورنتو:

هیئت مدیره: ۱ـ آرش باطنی، ۲ـ پویا علاقه بند، ۳ـ گلبرگ رکاب طلایی، ۴ـ غزاله بزرگمنش فرد، ۵ ـ کیانا توفیقی

کمیته آکادمیک: مهدی تکفلی ـ مهدی حاجی آقایی

کمیته فرهنگی: علی کامران ـ فواد اویسی

کمیته اجتماعی: نیلوفر گلکار ـ مرتضی تهرانی

کمیتهCommunity Outreach  : کاوه کاهن ـ پرستش افشردی.

به برگزیدگان تبریک می گوییم و در راه هر چه پربارتر کردن کانون ایرانیان دانشگاه تورنتو، برایشان توان بیشتر آرزو می کنیم.