در هفته گذشته خبری  دنیا را حیرت زده کرد و بیش از همه کانادا را آن گونه  که نخست وزیر کانادا آن را فاجعه ملی خواند! خبر چنین بود: یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ – ۸۰۰  متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال، صبح چهارشنبه ۱۸ دی ماه، بعد از برخاستن از باند فرودگاه امام خمینی به مقصد کی‌یف، هدف پدافند هوافضای سپاه پاسداران قرار گرفت و همه ۱۷۶ سرنشیان آن کشته شدند!

رضا مریدی- محمد فقیه

پس از سوگواری برای قربانیان این فاجعه، همگان به صرافت این افتادند که چگونه می شود بار سنگین خانواده های قربانیان را اندکی کم کنند، چنان که دولت کانادا به منظور کمک به خانواده های قربانیان تدابیر مالی،حقوقی، و کنسولی و… اتخاذ کرده است. اما کانادایی های انساندوست و مهربان به کمک های دولتی اکتفا نکردند و خود نیز برای کمک به خانواده های قربانیان این فاجعه  به پا خاستند. از آن جمله آقای محمد فقیه است.

در صفحه فیسبوک دکتر رضا مریدی آمده است:

“روز دوشنبه ۱۳ ژانویه سال ۲۰۲۰ ، دوست خوب من محمد فقیه ، تاجر برجسته لبنانی و کانادایی ، برای جمع آوری بودجه برای خانواده های قربانیان کانادایی در سقوط هواپیمای تهران در ۸ ژانویه سال ۲۰۲۰ راه اندازی کرده است. وی ۳۰،۰۰۰ دلار اهدا کرده است. تمام هزینه های اداری صندوق را بر عهده خواهد گرفت. از امروز ، این کمپین بیش از ۵۶۰،۰۰۰ دلار جمع آوری کرده است. کمک های مالی توسط “بنیاد تورنتو” (یک موسسه خیریه ثبت شده) تحت عنوان “Canada Strong Campaign” جمع آوری می شود و توسط  موسسه ی حقوقی “Dentons  Canada LLP” نظارت می شود.

کمک های  خود را به صورت آنلاین  از این طریق می توانید انجام دهید:

http://torontofoundation.ca/canadastrongcampaign

همچنین می توانید کمک خود را با چک قابل پرداخت به “بنیاد تورنتو” و  به نام”Canada Strong Campaign ” ارسال کنید:

Toronto Foundation, 33 Bloor Street East, Suite 1603,Toronto, ON, M4W 3H1, Canada

رسید مالیات کانادا ببرای کمک های۲۵ دلار یا بیشتر اهدا می شود. برای هرگونه مشکل درمورد اهدای کمک مالی یا سؤالاتی درباره دریافت مالیات، لطفاً با شرکت پردازش بنیاد تورنتو، Canada Helps ،  از طریق تلفن (۴۱۶-۶۲۸-۶۹۴۸) یا از طریق ایمیل (info@canadahelps.org) تماس بگیرید.

خانواده قربانیان این فاجعه می توانند برای راهنمایی با خانم نریمان سوید در Paramount Fine Foods ، تلفن: ۶۴۷ ۶۳۳ ۶۷۲۶ ، ایمیل: nariman@paramountfinefoods.com تماس بگیرند.