شهروند- همانگونه که مطلع هستید  بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین با ۱۷۶ سرنشین پس از برخاستن از فرودگاه بین المللی امام خمینی در حومه تهران، هدف پدافند هوافضای سپاه پاسداران قرار گرفت و همه ۱۷۶ سرنشیان آن کشته شدند! از ۱۷۶ تن قربانیان این فاجعه ۵۷ تن از آنان کانادایی بودند و اولین کشوری که اعلام کرد در کنار بازماندگان و خانواده های این قربانیان خواهد ایستاد و از هیچ کمکی دریغ نخواهد ورزید کانادا بود.  و در همین پیوند طی یک نشست مطبوعاتی نخست وزیر کانادا آقای جاستین ترودو اعلام کرد که کمک های مالی، حقوقی، کنسولی و نیز مشاوره ای دولت را در اختیار خانواده های جانباخته قرار خواهد داد و نه تنها این که در روند دادخواهی خانواده ها تا اجرای کامل آن در کنار خانواده های قربانیان خواهد ایستاد.

اما این کمک های انساندوستانه تنها به دولت کانادا ختم نشد که نهادهای مردمی و اشخاص خیّر پا پیش گذاشتند و برای خانواده های قربانیان این فاجعه به جمع آوری کمک مالی پرداختند، که از آن جمله می توان از اقدام آقای  محمد فقیه  تاجر لبنانی و کانادایی نام برد که توسط “بنیاد تورنتو” (یک موسسه خیریه ثبت شده) با راه اندازی  کمپین  Canada Strong تاکنون ۸۵۰۰۰۰دلار جمع آوری کرده است که  در نهایت از سوی دولت فدرال کانادا معادل کل مبلغ جمع آوری شده  دو برابر خواهد شد.

در همین پیوند دکتر رضا مریدی وزیر سابق دولت انتاریو در فراخوانی به همراه آقایان علی احساسی عضو پارلمان دولت فدرال، مایکل پارسا عضو دولت انتاریو و کیومرث رضوانی فر از جامعه ایرانی دعوت کرده اند در ضیافت شامی که پنجشنبه ۱۳فوریه ۲۰۲۰  از ساعت ۷بعدازظهردر Persian Palace  به منظور جمع آوری کمک به خانواده های قربانیان این فاجعه برگزار می شود، شرکت کنند.

***

لطفا به نکات زیر توجه فرمایید:

– بهای بلیت حداقل برای هر نفر ۱۰۰دلار

– چک خود را به “بنیاد تورنتو”  با نام “Canada Strong Campaign” پرداخت کنید. رسید مالیاتی صادر می شود.

– به دلیل محدودیت جا بلیت های خود را رزرو کنید.

Thursday February 13, 7:00pm

Persian Palace, ۱۰۷۱۱ Yonge St, Richmond Hill ON L4C 3E1

Tickets: Minimum $100 per person