رادیو فردا: شاهزاده رضا پهلوی در بیانیه‌ای که روز پنج‌شنبه، هشتم اسفندماه، منتشر شد در حمایت از خانواده‌های زندانیان سیاسی در ایران خواستار «آزادی فوری» تمام این زندانیان برای در امان ماندن‌شان از ویروس کرونا شد.

شاهزاده رضا پهلوی

در روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی اخبار تائید نشده‌ای مبنی بر شیوع ویروس کرونا در برخی زندان‌های ایران از جمله زندان اوین و زندان کرج منتشر شده بود.

گزارش‌های متعدد در این سال‌ها از وضعیت نامناسب بهداشتی زندان‌ها و نیز تراکم جمعیت بالا در زندان‌های ایران به نگرانی‌ از امکان شیوع کرونا در زندان‌های ایران دامن زده است.

حال رضا پهلوی، آخرین ولیعهد ایران، نیز از نامه‌ خانواده‌های ۱۴ زندانی سیاسی حمایت کرده است که خطاب به قوه قضائیه جمهوری اسلامی خواستار نجات فوری زندانیان از «خطر ویروس کرونا» از راه آزادی یا مرخصی آنها شده بودند.

او در بیانیه خود می‌نویسد: «با توجه به پایین بودن شرایط ایمنی زندان‌ها، جان زندانیان سیاسی و معترضان آبان‌ماه در خطر مضاعف قرار دارد و بیم آن می‌رود که فاجعه دیگری این‌ بار در داخل زندان‌ها رخ دهد.»

رضا پهلوی در ادامه بیانیه خود جمهوری اسلامی را مسئول جان این زندانیان معرفی می‌کند: «جمهوری اسلامی موظف است که به خواست خانواده‌های زندانیان سیاسی مبنی بر آزادی فوری عزیزان‌شان عمل کند و بدین‌ترتیب از بروز فاجعه‌ای دیگر جلوگیری نماید. بدیهی است که مسئولیت هر اتفاق ناگواری برای زندانیان سیاسی با جمهوری اسلامی و رهبران آن است.»