وزیر محترم امور مالی و دارایی کانادا(جناب آقای راد فلیپس) در پیامی از شرکتهای بیمه خواستند در شرایط جهانگیر شدن ویروس کرونا تصمیمات لازم را در جهت کاهش حق بیمه اتومبیل اتخاذ نمایند تا هم پاسخ مناسبی به عملکرد صحیح بیمه گذاران (خریداران بیمه) باشد و هم با دیگر اقشار جامعه هم سو شوند.

راد فلیپس

ایشان در ادامه اظهار داشتند که هفته گذشته با اکثر مدیران اجرایی ارشد شرکتهای بیمه جلسه ای داشتند و لزوم اجرایی نمودن این اقدام را از نظر فنی (بیمه گری ) هم  مناسب دانستند. چرا که عدم استفاده اتومبیل ریسک تصادفات را پایین آورده و این مورد می تواند عامل مهمی در کاهش حق بیمه اتومبیل گردد.

در حال حاضر شرکت بیمه” آل استیت ” به کلیه بیمه گذاران خود اعلام نموده که با استفاده نکردن از اتومبیل خود مشمول ۲۵ درصد تخفیف خواهند شد. ( توضیح جداگانه توسط مترجم: در قراردادهای بیمه اتومبیل این مورد قبلا دیده شده که اگر اتومبیل بنا به هر علتی پارک شود و برای حدود ۴۵ روز استفاده نگردد شرکت بیمه برای این مورد تخفیف عمده ای در نظر می گیرد . دیده شده که در بعضی از شرکتهای بیمه این تخفیف تا ۷۵ درصد هم ارایه شده است).

در پایان سخنان وزیر محترم امور مالی و دارایی کانادا ( جناب آقای راد فلیپس ) یک مورد بطور آشکار اعلام شد که پویایی عملکرد شرکتهای بیمه در این شرایط بسیار مهم و ماندگار خواهد بود.

اداره کل بروکرهای بیمه کانادا در تخمینی که از شرایط موجود به عمل آورده آن است که اگر این طرح تحقق یابد برای ۹۰ روز حدود ۶۰۰ میلیون دلار به نفع جامعه خریدار بیمه حفظ خواهد شد و لازم است بیمه گذاران از مشورتهای بروکرهای خود نیز بهره مند شوند.

البته حزب “نیو دموکرات”( ان دی پی) طی تماسی  با مسئولین دولتی از ایشان خواسته که شرکتهای بیمه را مجبور تمایند تا برای ۳ ماه ۵۰ درصد حق بیمه را کاهش دهند.

اگر چه چند شرکت بیمه برای همراهی با جامعه و دولت فدرال دستور العملهای لازم را تهیه نمودند تا بخشی از حق بیمه های اتومبیل را به خریداران برگردانند، اما درصد واحدی تعیین نشده و مشخص نیست که برای چه مدتی قرار است این کار عملی شود و بستگی کامل به سیاستهای هر نهاد اقتصادی ( شرکت بیمه) دارد. در حال حاضربایستی صبور بود و منتظر عملکرد شرکتهای بیمه ماند.

ترجمه مفهومی بوده و کلمه به کلمه نمی باشد.

Reference:  Insurance Business Canada, Finance minister calls for auto insurance breaks amid corona virus pandemic, By The Canadian Press 09 Apr 2020

https://www.insurancebusinessmag.com/ca/business-news/finance-minister-calls-for-auto-insurance-breaks-amid-coronavirus-pandemic-219379.aspx?utm_source=GA&utm_medium=20200409&utm_campaign=Breaking-20200409&utm_content=CED51ED5-2A64-4C22-B03B-8B5FE5631D00&tu=CED51ED5-2A64-4C22-B03B-8B5FE5631D00