در ادامه بحران جهانی کرونا، تا کنون بیش از ۲۵۰هزار نفر به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و شمار مبتلایان کرونا نیز به بیش از ۳میلیون و ۶۰۰هزار نفر رسیده است.

نیوزیلند از جمله کشورهایی است که برای دومین روز پیاپی اعلام کرد که مورد جدیدی از ابتلا به کرونا را در این کشور ثبت نکرده است. دولت نیوزیلند محدودیت های مربوط به کرونا را کاهش داده است. همچنین نیوزلند نیز همچون استرالیا مرزهای خود را بروی کشورهای خارجی بسته است.

در استرالیا گزارش شده که از اواسط ماه مارس تا اواسط ماه آوریل یک میلیون استرالیایی شغل خود را از دست داده‌اند و تقریباً یک سوم استرالیایی ها گزارش دادند که وضعیت مالی خانواده‌ آنها به دلیل کووید ۱۹ بدتر شده است.

اقتصاد هنگ کنگ نیز که پیش از شیوع کرونا به خاطر اعتراضات گسترده آسیب دیده بود، بدترین رکود خود بعد از همه گیری این ویروس را به ثبت رسانده است. به طوری که تولید ناخالص داخلی این دولت‌شهر در مقایسه با سه ماهه اول سال گذشته ۸.۹درصد کاهش یافته است. کری لام رئیس اجرایی دولت هنگ کنگ گفت که این وضعیت بدتر از آن است که در جریان بحران مالی آسیا در سال ۱۹۹۸ تجربه شده بود.

همچنین گزارش‌ها حاکی است که آلمان محدودیت های ناشی از شیوع کرونا را کاهش خواهد داد.

رویترز نوشت که قرار است روز چهارشنبه وزیر خارجه آلمان در تماسی تلفنی با آنگلا مرکل صدراعظم این کشور موافقت او را برای اجرای اقدامات بیشتر در جهت کاهش محدودیت ها بگیرد. تا کنون بیش از ۱۶۶هزار نفر در آلمان به کرونا مبتلا شده اند و نزدیک به ۷هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

صدای امریکا