شهروند علی شریفیان: روز سه شنبه پس از مدتها انتظار و انتشار شایعات گوناگون، مایکل فرگوسن، بازرس کل کشور گزارش کامل خود را درباره ۲۳ میلیون دلار هزینه هایی که به وسیله سنا و سناتورها از پول مالیات دهندگان خرج شده و شامل حدود ۸۰ هزار صورتحساب ۱۱۶ سناتور کنونی و پیشین می شود، در ۶۵ صفحه منتشر کرد.

فرگوسن در یک کنفرانس خبری گزارش خود را شامل دوره ای بین اول آوریل ۲۰۱۱ تا ۳۱ ماه مارس ۲۰۱۳ می شود، ارائه کرد. ۳۰ سناتور بر اساس یافته های بازرس کل پول هزینه هایی را گرفته اند که اصلا واجد شرایط گرفتن آن نبوده اند. ۹ تن از این ۳۰ سناتور به پلیس آرسی ام پی ارجاع داده شده اند تا مورد تحقیقات دقیق قرار بگیرندmichael-ferguson.

فرگوسن در بخشی از سخنان خود در این کنفرانس خبری گفت سناتورها برای هزینه هایی چون سفر ماهیگیری یا برگزاری پنجاهمین سالگرد ازدواج خود از سنا پول گرفته اند که حیرت آور است.

فرگوسن همچنین اشاره کرد صورتحساب های ارائه شده به گونه ای است که نشانی از شفافیت در آنها به چشم نمی خورد. گویا چنین رویه ای در سنا «فرهنگ» این کار است.

استفن هارپر که به هنگام انتشار خبرهای مربوط به حسابرسی های بازرس کل در سفر اروپا بوده است، هیچگونه مسئولیتی را نپذیرفته و گفته است کمیته مالی سنا پاسخگوی این مسائل است.

از سوی دیگر اما پت مارتین، نماینده منتقد ان دی پی در مجلس عوام در ارتباط با مجلس سنا و سناتورها «طرحی» به مجلس ارائه کرده است. پت مارتین خواستار قطع بودجه اجرایی سنا شده است. مارتین می گوید حالا که نمی شود سنا را منحل کرد، دست کم شریان حیاتی اش را باید قطع کرد. بودجه سال مالی ۲۰۱۶ – ۲۰۱۵ سنا ۸۸ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار بوده است که هنوز ۵۷ میلیون آن پرداخت نشده است. «طرح» پت مارتین پیش از انتشار گزارش بازرس کل ارائه شده است.