در حالی ششمین سال زندان نرگس محمدی، فعال حقوق بشر زندانی در ایران آغاز شده، که خانم محمدی در نامه‌ای از ممنوعیت «حتی دادن کتاب» به او در زندان خبر داده است.

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر زندانی در ایران در نامه ای به مناسبت آغاز ششمین سال حکم زندان خود نوشت که این دوران را در کنار افرادی می گذراند که «قربانیان فقر و فساد و استبداد و حاکمیت قوانین مردسالار» هستند و «برای تحقق حقوق شان پای در کارزار» گذاشته است.

این نامه در کانال تقی رحمانی همسر خانم محمدی منتشر شده است. نرگس محمدی در ادامه با بیان این که به حکم مقامات قضایی و امنیتی حتی دادن کتاب به او ممنوع است، افزود که هدیه امسال تولدش «زانو به زانو نشستن و چشم در چشم نگریستن و شنیدن صدای قربانیان بی رنگی است که سرنوشتشان درد را به استخوانم رسانده» است.

پیش از این نیز خانم محمدی، دی ماه سال ۹۷ در نامه‌ای به دادستان تهران از صدور دستور قضایی درخصوص کوتاه شدن مدت زمان تماس تلفنی با فرزندانش انتقاد کرد و اعلام کرد که در اعتراض، از تلفن زدن به فرزندانش خودداری می‌کند.

نرگس محمدی، نایب رئیس و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر و فعال مدنی زندانی که چندی پیش از زندان اوین همراه با ضرب و شتم به زندان زنجان منتقل شد، در دو پرونده جداگانه با موارد اتهاماتی جدیدی روبرو شده است.

پیش از این نرگس محمدی که از اواسط اردیبهشت ماه سال ۹۴ در زندان به سر می‌برد پس از تحصن به همراه ۷ زندانی زن دیگر در اعتراض به کشتار آبان ماه، با خشونت از زندان اوین به زندان زنجان منتقل شد.

در این راستا عفو بین الملل نیز همزمان با آغاز ششمین سال حبس این فعال حقوق بشر خواستار آزادی بی درنگ و بدون قید و شرط او شده است.

پیش از این نماینده ایالات متحده آمریکا در نشست دوره‌ای بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران که با حضور نمایندگان ۳۲ کشور دیگر برگزار می‌شود خواستار آزادی زندانیان عقیدتی، از جمله نرگس محمدی و نسرین ستوده از زندان شد.

صدای امریکا