خواهر علی یونسی، دانشجوی بازداشت‌شده، سخنان سخنگوی قوه قضائیه درباره برادرش را «مسخره» و «داستان‌سازی» خواند.

آیدا یونسی در ویدئویی که روز سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت در حساب توییترش منتشر کرد، با اشاره به اینکه ۲۶ روز از بازداشت برادرش می‌گذرد، تاکید کرده است قوه قضائیه ایران سابقه «شکنجه روحی و جسمی و اعتراف‌گیری اجباری و فشار به خانواده‌ها» دارد

علی یونسی

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی، روز سه‌شنبه در نشست خبری خود دو تن از دانشجویان بازداشت‌شده را متهم کرد که به گروه‌های مخالف حکومت جمهوری اسلامی «وصل شده بودند.»

او همچنین گفت این دانشجویان با گروه‌های «ضد انقلاب» و «به‌ویژه» سازمان مجاهدین خلق ارتباط گرفته بودند و «تحت تعلیمات» مجاهدین خلق «به دنبال انجام اقدامات خرابکارانه‌ای در کشور بودند» و «از منزل آنها اقلام انفجاری کشف شد.»

آیدا یونسی در واکنش به این سخنان آقای اسماعیلی گفته است ماموران امنیتی هنگام بازداشت برادرش گفته‌اند که «هیچ نکته مشکوکی در خانه» نبوده است.

علی یونسی، برنده مدال نقره المپیاد نجوم کشوری در سال ۹۵ و همچنین مدال طلای المپیاد جهانی نجوم در سال ۹۶، روز ۲۲فروردین بدون اعلام دلیل دستگیری، «پس از ضرب‌وشتم شدید توسط مأموران» بازداشت شد.

در همان روز، مأموران امنیتی امیرحسین مرادی، فعال دانشجویی، را نیز بازداشت کردند که از وضعیت این دانشجو نیز اطلاع دقیقی در دست نیست. امیرحسین مرادی، دانشجوی فیزیک و برنده مدال نقره المپیاد نجوم کشوری در سال ۹۶ است.

رادیو فردا