در پی حمله مسلحانه به یک بیمارستان در کابل دست کم ۱۴ نفر از جمله دو نوزاد کشته شدند. همچنین در یک بمب‌گذاری انتحاری در یک مراسم خاکسپاری واقع در شرق استان ننگرهار نیز دست کم ۲۱ نفر کشته و ۵۵ نفر زخمی شدند.

مقامات افغانستان روز سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه از حمله مسلحانه به بیمارستان دشت برچی در کابل پایتخت این کشور خبر دادند. این بیمارستان از سوی پزشکان بدون مرز اداره می شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، مقامات افغانستان اعلام کردند که مهاجمان در درگیری چند ساعته با ماموران پلیس دست کم ۱۴ نفر از جمله دو نوزاد تازه متولد شده ، مادران آنها و تعدادی نامشخصی از پرستاران را کشتند و حدود ۱۵ نفر نیز زخمی شدند.

همچنین وزارت کشور افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که سه مهاجم به این بیمارستان یورش برده بودند که هر سه مهاجم از سوی نیروهای امنیتی کشته شدند و عملیات به پایان رسیده است.

سخنگوی وزارت کشور افغانستان گزارش داد که بیش از ۱۰۰ زن و نوزاد توسط نیروهای امنیتی افغانستان از این ساختمان تخیله شدند.

پیش از این رویترز گزارش داده بود که طالبان اعلام کرده مسئولیت این حمله با این گروه نبوده است.

تا کنون هیچ گروهی مسئولیت حملات امروز در افغانستان را برعهده نگرفته است.

همچنین در پی بمب‌گذاری انتحاری در یک مراسم خاکسپاری در شرق استان ننگرهار – مرکز حضور نیروهای داعش – دست کم ۲۱ نفر کشته و ۵۵ نفر زخمی شدند. این در حالی است که انفجار بمبی در بازاری واقع در استان شرقی خوست منجر به کشته شدن یک کودک و زخمی شدن ۱۰ نفر شد.

افزایش خشونت ها و وقوع این حملات در حالی است که اجرای توافق بین دولت ایالات متحده و گروه اسلامگرای طالبان بهترین فرصت برای پایان دادن به جنگ افغانستان پس از نزدیک به ۱۹ سال محسوب می شود.

پیش از این مارک اسپر، وزیر دفاع ایالات متحده،گفته بود که، روند صلح در افغانستان با سرعتی که انتظار می‌رفت پیش نمی‌رود و طالبان در کاهش خشونت در آن کشور جنگ‌زده کوتاهی کرده است.

نقل از صدای امریکا