به‌روزرسانی شده  پاکستان می گوید هواپیمایی که روز جمعه ۲ خرداد در نزدیکی کراچی سقوط کرد، ۹۱ مسافر و هفت خدمه داشت. پیشتر به نقل از برآوردهای مقامات فرودگاهی لاهور گزارش شده بود که این هواپیمای مسافربری با ۱۰۷ سرنشین روز جمعه سقوط کرد. این هواپیما از شهر لاهور بلند شده بود.

هواپیمای متعلق به شرکت دولتی خطوط هوایی بین‌المللی پاکستان بود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، شهردار کراچی گفته بود که در این سانحه همه سرنشینان هواپیما کشته شدند. اما بعدا به نقل از مقامات گزارش شد سه نفر در سقوط هواپیما زنده مانده اند. این در حالی است که به گفته شاهدان عینی ایرباس ای۳۲۰ سعی کرد دو یا سه بار فرود بیاید ولی پیش از رسیدن به فرودگاه بین‌المللی جناح و در ناحیه ‌ای مسکونی و پرجمعیت، سقوط کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس دست کم سه نفر روی زمین بر اثر سقوط هواپیما زخمی شده اند.

شبکه های محلی هم گزارش دادند که سه نفر که در ردیف جلو نشسته بودند، زنده مانده اند. نام یکی از آنها ظفر مسعود، رئیس بانک پنجاب گزارش شده است.

به گفته شهردار کراچی، دست کم پنج یا شش خانه بر اثر سقوط هواپیما تخریب شد. هنوز مشخص نیست چه تعداد دقیقی از ساکنان منطقه مسکونی بر اثر سقوط هواپیما مجروح و یا کشته شده اند. در این منطقه بسیار شلوغ که به «مدل کولونی» شهرت دارد به طور عمده افراد فقیر زندگی می کنند.

نهاد هواپیمایی غیرنظامی پاکستان می گوید که خلبان هواپیما پیشتر در پیامی اضطراری اعلام کرده بود که یکی از موتورهای هواپیما از کار افتاده است و تلاش داشت که هواپیما را به زمین بنشاند که سقوط کرد.

عمران خان، نخست وزیر پاکستان در توئیتی بهت و غمگینی خود از این حادثه را ابراز کرد و گفت فورا تحقیقات آغاز می شود.

به نوشته آسوشیتدپرس، هواپیمای سانحه دیده از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۴ مورد استفاده شرکت «خطوط هواپیمایی شرقی چین» بود و سپس به صورت لیزینگ از شرکت «خدمات هوایی جنرال الکتریک کپیتال» وارد خطوط هوایی بین‌المللی پاکستان شده بود.

طبق اسناد، هواپیما آخرین بار در اول نوامبر ۲۰۱۹ مورد بررسی دولتی قرار گرفته بود و مهندس ارشد خطوط هوایی بین‌المللی پاکستان گواهی دیگری را ۲۸ آوریل (ماه گذشته میلادی) امضا کرده بود که در آن ذکر شده بود هواپیما کاملا برای پرواز امن آماده است و با همه استانداردهای ایمنی مطابقت دارد. صدای امریکا