مدارک ثبت شده در یک دادگاه فدرال آمریکا نشان می‌‌دهد یک فرد ساکن ایالت آلاسکا به پولشویی مبلغی حدود یک میلیارد دلار در کره جنوبی برای ایران و از راه امارات متحده عربی متهم شده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز پنجشنبه ۱۵ خرداد در گزارشی اعلام کرد کنث زونگ متهم به صدور رسیدهای جعلی است تا ایران بتواند در مقابل تحویل نفت خام از کره جنوبی پول نقد دریافت کند.

طبق مدارک پرونده، کنث زونگ رسید‌های جعلی ساخت و ساز ثبت کرده تا بانک‌های کره جنوبی متقاعد شوند این مبالغ را آزاد کنند. به گفته دادستان پرونده، در ماه آوریل، بانک صنعتی کره جنوبی توافق کرد ۸۶ میلیون دلار جریمه بابت کوتاهی در جلوگیری از پولشویی، پرداخت کند.

کنث زونگ در حال حاضر به جرائم کیفری محکوم شده و در کره جنوبی در زندان است. او قرار بود در ماه مارس آزاد شود ولی دادستان‌های فدرال آمریکا گفتند او تا زمان پرداخت میلیون‌ها دلار جریمه، در زندان باقی می‌ماند.

دادستان‌های فدرال خواستار استرداد کنث زونگ به ایالات متحده و برگزاری دادگاه او در آمریکا هستند. در این پرونده همچنین درخواست شده ۲۰ میلیون دلار در یکی از هفت امارت امارات متحده عربی، ضبط شود. صدای امریکا