گزارش کامل کالبد شکافی جرج فلوید، آمریکایی آفریقایی‌تباری که در بازداشت پلیس درگذشت، نشان می‌دهد او به ویروس کرونا مبتلا بود، اما این بیماری نقشی در مرگش نداشت.

به گزارش «فاکس نیوز»، در واقع زمانی که جرج فلوید توسط پلیس بازداشت شد نشانه‌های این بیماری را نداشت. این گزارش همچنین نشان می‌دهد ابتلا به ویروس کرونا آسیبی به ریه‌های او وارد نکرده بود. دلیل مرگ جرج فلوید «خفگی» اعلام شده است.

در روزهای گذشته بسیاری از شهرهای آمریکا شاهد اعتراض‌هایی به خاطر مرگ جرج فلوید بود. جرج فلوید مرد ۴۶ ساله آمریکایی‌ آفریقایی‌تباری بود که روز دوشنبه ۵ خرداد توسط مامور پلیس سفیدپوست شهر مینیاپلیس در ایالت مینه‌سوتا به ظن کلاهبرداری بازداشت شد.

 پلیسی که او را بازداشت کرد، برای چند دقیقه پایش را روی گردن جرج فلوید گذاشت و در نهایت فلوید در بازداشت درگذشت. پلیس بعدا گفت، فلوید هنگام دستگیری مقاومت می‌کرد. با این حال این پلیس و سه مامور دیگر اخراج شدند و شهردار مینیاپولیس علیه این پلیس اعلام جرم کرد.

دادستانی ایالت مینه‌سوتا که اتهام مامور پلیس شهر مینیاپولیس در پرونده «جرج فلوید» را به قتل درجه دوم تغییر داده ، برای نخستین بار اتهاماتی را علیه سه مامور دیگر پلیس که هنگام حادثه آنجا بودند مطرح کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا درباره مرگ جرج فلوید در مینیاپولیس گفت: «حادثه وحشتناکی بود و هرگز نباید اتفاق می‌افتد. این یک اتفاق بد بود.»