شماری از نمایندگان کنگره ایالات متحده این هفته گروهی دوحزبی را تشکیل دادند تا از اتحادیه اروپا درخواست کنند حزب‌الله را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد.

بنا بر بیانیه‌ای که دفتر سناتور مارشا بلک‌برن، نماینده جمهوریخواه ایالت تنسی در سنای آمریکا، منتشر کرده است، سناتور بلک‌برن، سناتور جکی روزن، نماینده دموکرات ایالت نوادا، به همراه لی زلدن و تد دویچ، نمایندگان نیویورکو  فلوریدا در مجلس نمایندگان، از اعضای این گروه هستند.

در این بیانیه آمده است که شماری دیگر از نمایندگان کنگره از جمله تد کروز سناتور جمهوریخواه تگزاس، مارکو روبیو سناتور جمنهوریخواه فلوریدا، دایان فاینستاین سناتور دموکرات کالیفرنیا، ادوارد مرکی سناتور دموکرات ماساچوست، تام کاتن سناتور جمهوری‌خواه آرکانزاس، و شماری دیگر از نمایندگان دو حزب نامه تهیه شده توسط این گروه خطاب به اتحادیه اروپا را امضا کرده‌ اند.

در این نامه آمده است: «ما اتحادیه اروپا را قویا تشویق می‌کنیم که کلیت حزب‌الله را به عنوان یک سازمان تروریستی شناسایی کند.» شناسایی کلیت حزب‌الله لبنان به عنوان یک سازمان تروریستی و ممنوع کردن فعالیت‌های آن به مفهوم تفاوت قائل نشدن میان شاخه سیاسی با شاخه نظامی آن حزب و تروریست شناختن همه بخش‌های حزب‌الله است.

آلمان از کشورهای اروپایی است که به تازگی حزب‌الله را به فهرست گروه‌های تروریستی اضافه کرده است.  صدای امریکا