مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست با توجه به اقدامات بی‌ثبات کننده جمهوری اسلامی و همچنین حمایت دولت ایران از تروریسم در جهان،‌ تحریم تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی را که آبان‌ماه به پایان می‌رسد،‌ تمدید کنند. 

مایک پمپئو در یک ویدئو کنفرانس خطاب به اعضای شورای امنیت گفت: این نهاد با یک انتخاب روبرو است: ایستادن برای صلح و ثبات جهانی، همان گونه که بنیانگذاران سازمان ملل می‌خواستند؛ یا این که بگذارد مهلت ممنوعیت فروش تسلیحات به جمهوری اسلامی ایران تمام شود و به ماموریت سازمان ملل که ما تعهد دادیم از آن محافظت کنیم، خیانت کند.

وزیر خارجه آمریکا گفت: اگر شما کوتاهی کنید، رژیم ایران می‌تواند جنگنده‌های روسی خریداری کند که بُرد سه هزار کیلومتری دارند و شهرهایی چون ریاض، دهلی‌نو، رُم و ورشو را هدف قرار دهد.

او در پایان سخنانش از اعضای شورای امنیت خواست که با آمریکا برای تمدید تحریم خرید تسلیحاتی جمهوری اسلامی همراهی کنند. 

 شورای امنیت سازمان ملل امروز سه‌شنبه پیش نویس قطعنامه آمریکا را برای تمدید تحریم تسلیحاتی رژیم ایران بررسی می‌کند. 

ایالات متحده آمریکا با توجه به اقدامات خصمانه رژیم ایران در منطقه، حمایت از تروریسم و مسلح کردن گروههای نیابتی خود در خاورمیانه که موجب بر هم زدن ثبات منطقه می‌شود، خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی علیه تهران شده است که تحت قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در ۱۸ اکتبر پایان میابد. 

پیش از این مقامات ایالات متحده بارها تاکید کردند که چون رفتار بی‌ثبات کننده جمهوری اسلامی ادامه یافته‌است،‌ خواستار تمدید این تحریم علیه رژیم ایران هستند. 

وزیر خارجه ایالات متحده، سوم تیرماه گفته بود که آمریکا اجازه نمی‌دهد با پایان تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی، ایران به سلاح‌های جدید دسترسی پیدا کند.

برایان هوک نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران و کلی کرفت نماینده دائم ایالات متحده در سازمان ملل متحد نیز روز چهارشنبه ۴ تیر مفاد قطعنامه پیشنهادی واشنگتن برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را از طریق ارتباط اینترنتی برای اعضای شورای امنیت سازمان ملل تشریح کردند. آنها با اشاره به فعالیت‌های بدخواهانه جمهوری اسلامی، از جمله حمله به عربستان سعودی در سپتامبر ۲۰۱۹، و این که تهران نه از محدودیت‌ها پیروی کرده و نه رفتار تهدیدآمیز خود را تغییر داده است، گفتند که آمریکا از شورای امنیت خواسته تحریم‌های تسلیحاتی فعلی علیه جمهوری اسلامی ایران را تمدید کند. 

صدای امریکا