در ادامه روند سقوط سریع ارزش پول ملی ایران، روز پنجشنبه ۲۴ تیر ماه، هر دلار آمریکا در بازار آزاد بالای ۲۴ هزار تومان معامله شد.

گزارش‌های برخی رسانه‌های داخل ایران حاکی است که قیمت هر دلار در بازار آزاد ایران با افزایش ۱۱۰ تومانی از مرز ۲۴ هزار تومان گذشته است. با این حساب این جدیدترین رکورد قیمت دلار تا به امروز در ایران محسوب می شود. 

همچنین برخی کاربران شبکه های اجتماعی و سایت های غیررسمی از معامله شدن دلار با قیمت ۲۴ هزار و ۱۵۰ تومان و ارزش گذاری یورو به قیمت ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان خبر می‌دهند.

 در ماه‌های اخیر، روند کاهش ارزش پول ملی ایران و افزایش ارزش دلار در بازار این کشور به شدت سرعت گرفته است، به طوری که برای اولین بار ارزش هر دلار آمریکا در اوایل تیرماه به کانال ۲۰ هزار تومانی وارد شده بود

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در آذر ماه سال گذشته درباره وضعیت اقتصادی ایران گفته بود: «ایران اکنون پر از قیام و شورش است. ما تحریم‌های شدیدی را علیه جمهوری اسلامی اعمال کردیم. رشد اقتصادی‌‌شان ۲۵ درصد سقوط کرد. ما هرگز نمی‌توانیم اجازه بدهیم که رژیم ایران سلاح هسته‌ای داشته باشند. آنها به شورشیان سلاح می‌دهند.»

ایالات متحده از زمان روی کار آمدن پرزیدنت ترامپ با اعلام این که توافق هسته‌ای برجام مانع فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده جمهوری اسلامی، به عنوان بزرگترین حامی حکومتی تروریسم در جهان، نشده است، از برجام خارج شد.  

صدای امریکا