شهروند- آلا واگنر صاحب خانه ای ۱.۷ میلیون دلاری در شهر میلارویل استان آلبرتا است. واگنر به دلیل بیماری جسمی قادر به اداره خانه اش نیست و تصمیم دارد برخلاف میل باطنی از این خانه جابجا شده و به مکان کوچکتری نقل مکان کند. از آنجایی که مشتری قابل قبولی برای خانه اش تا کنون پیدا نشده است او می خواهد از روش خلاقانه ای برای تعیین صاحب خانه ی بعدی استفاده کند. واگنر مسابقه ای را به راه انداخته است که از پنجم ژانویه آغاز شده و تا سه ماه ادامه می یابد. در این مسابقه هر فردی از هر کجای کانادا می تواند نامه ای به واگنر بنویسد و در صورت قبول شدن نامه صاحب خانه شود.

واگنر خودش در رشته ی زبان تحصیل کرده، سالها در کتابخانه کار کرده است و با قدرت کلمات بسیار آشناست. او از شرکت کنندگان می خواهد که در یک نامه توضیح دهند چرا صاحب این خانه شدن زندگی شان را عوض می کند. واگنر فرمت خاصی برای این نامه تعیین نکرده است و می گوید علاقمندان می توانند حتی با یک شعر این خواسته را بیان کنند.

نامه ای که او و هیئت ژوری را تحت تاثیر قرار دهد برنده ی این خانه خواهد بود. هزینه ی شرکت در این مسابقه نفری ۲۵ دلار است و اگر تا قبل از این سه ماه خانه به فروش رود تمامی هزینه به شرکت کنندگان برگشت داده خواهد شد.

او انتظار دارد که تعداد مشخصی به این مسابقه وارد شوند و قرار است از بین تمام نامه ها تعدادی به مرحله ی فینال رفته و در نهایت به کمک هیئت داوری برنده اعلام شود.