درسومین روز از مجمع ملی حزب جمهوریخواه، هم مایک پنس، معاون رئیس جمهوری، و هم سناتور کامالا هریس، به ایران و اسرائیل به عنوان اولویت‌های سیاست خارجی خود اشاره کردند.

مایک پنس- کامالا هریس

مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا، شامگاه چهارشنبه پنجم شهریور ماه در یادمان ملی و تاریخی پادگان مَکِنری در بالتیمور، در جریان سخنرانی قبول نامزدی خود فهرستی از دستاوردهای سیاست خارجی دولت پرزیدنت ترامپ را برشمرد.

مایک پنس معاون رئیس جمهوری گفت:‌ «اوائل سال جاری، زمانی که پرزیدنت ترامپ دستور کشتن خطرناکترین تروریست جهان را داد، من آن‌جا بودم. فرمانده نظامی ارشد ایران دیگر هیچ آسیبی به آمریکایی‌ها وارد نمی‌کند، چرا که قاسم سلیمانی نابود شده است.»

مایک پنس همچنین بر حمایت دولت پرزیدنت ترامپ از اسرائیل تاکید کرد.

مایک پنس گفت: «ما در مقابل دشمنانمان و در کنار متحدانمان ایستاده‌‌ایم. مانند زمانی که پرزیدنت ترامپ به وعده خود عمل کرده و سفارت آمریکا را به اورشلیم، پایتخت کشور اسرائیل، انتقال داد و شرایط را برای به رسمیت شناختن اسرائیل توسط یک کشور عربی برای نخستین بار در ۲۶ سال گذشته، فراهم کرد.»

سناتور کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات برای احراز سمت معاون ریاست جمهوری، در جلسه‌ای برای جمع‌آوری کمک‌های مالی که چهارشنبه به شکل مجازی برگزار شد، تاکید کرد که دولت جو بایدن حمایتی ناگسستنی از اسرائیل خواهد داشت و دولت ایران را پاسخگو قرار خواهد داد.

او گفت: «بگذارید واضح بگویم، ما اجازه نمی‌دهیم ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد. ما به اطمینان یافتن از این که اسرائیل از حمایت خلل‌ناپذیر ایالات متحده برخوردار خواهد بود، ادامه می‌دهیم … من به شما تعهد می‌دهم که دولت بایدن – هریس به تعهد خلل‌ناپذیر نسبت به امنیت اسرائیل، از جمله همکاری‌های بی‌سابقه نظامی و اطلاعاتی، ادامه می‌دهد.»

پنجشنبه ششم شهریور چهارمین و آخرین روز مجمع ملی حزب جمهوریخواه است. پرزیدنت ترامپ قرار است مطابق برنامه سخنرانی قبول نامزدی خود را از کاخ سفید ایراد کند.

صدای امریکا