یک دادگاه فدرال آمریکا در ایالت ویرجینیا دو شهروند ایران و دو شهروند اندونزی را به اتهام نقض تحریم‌ها برای انتقال قطعات یدکی هواپیما به ایران متهم کرد.

وزارت دادگستری آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که محسن فقیهی ۵۴ ساله، صاحب‌علی مولایی ۵۶ ساله، آرنولد کونانگ ۲۶ ساله، و آلفرتس کونانگ ۵۵ ساله تلاش داشتند بدون کسب مجوز صادرات از وزارت خزانه‌داری، قطعات یدکی هواپیما به ایران صادر کنند.

در این بیانیه به نقل از زَکِری تِرویلِگِر، دادستان فدرال ایالات متحده در حوزه قضایی شرق ویرجینیا، آمده است: «انتقال کالاهای تولید ایالات متحده به ایران، توانایی دشمن ما در انجام فعالیت‌های بدخواهانه و خطرناک علیه ایالات متحده را تسهیل می‌کند.»

بر اساس این بیانیه، متهمان از اوت ۲۰۱۵ تلاش کردند تحریم‌های ایران را با استفاده از شرکت‌های صوری و کشورهای سوم، دور بزنند. محسن فقیهی این قطعات را خریداری کرده و به آرنولد و آلفرتس کونانگ که پدر و پسر هستند در اندونزی فرستاده است. صاحب‌علی مولایی هم از شرکتش در مالزی پرداخت را انجام داده تا بعد فقیهی در ایران پولش را پرداخت کند.

دادگاه فدرال پس از بررسی مدارک و اسناد، حکم این متهمان را اعلام می‌کند. این چهار متهم به ۱۹ فقره نقض قوانین متهم شده‌اند.

صدای امریکا