پلیس فدرال آمریکا، اف.بی.آی، دو هکر را که یکی از آنها یک فرد ساکن ایران است در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داد. دادستان های فدرال در آمریکا روز سه شنبه ۲۵ شهریور، اعلام کردند که علیه دو هکر کامپیوتر که در واکنش به کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه، سایت‌هایی را در سراسر آمریکا هک کرده بودند، اعلام جرم کرده‌اند.

بهزاد محمدزاده

به گزارش آسوشیتدپرس، یکی از آنها بهزاد محمدزاده، ۱۹ ساله، ساکن ایران، و دیگری مروان ابوسرور، ۲۵ ساله ساکن مناطق فلسطینی است.

اعلان پیگرد در سایت اف بی آی

اسناد رسمی مقامات آمریکا در دادگاه فدرال ایالت ماساچوست می‌گوید که هکرها پس از هک سایت‌ها، تصویری از قاسم سلیمانی و یک شعار ضد آمریکا را در آن سایت‌ها منتشر کردند.

به گفته مقامات، محمدزاده به طور علنی ادعا کرده است که از سال ۲۰۱۸ در بیش از ۱۱۰۰ سایت در سراسر جهان، پیام هایی را پس از هک سایت‌ها منتشر کرده است. ابوسرور نیز مدعی شده است که ۳۳۷ سایت را با هک تغییر داده است.

مقامات ایالات متحده آمریکا پیشتر نسبت به فعالیت‌های بدخواهانه ایران در فضای مجازی هشدار داده بودند. از جمله ژنرال پال میکی ناکاسونی،‌ رئیس آژانس امنیت ملی و ریاست فرماندهی سایبری ایالات متحده آمریکا، به تازگی گفت که ایران به کارزارهای تاثیر‌گذاری آنلاین، فعالیت‌های جاسوسی، رخنه کردن (هک کردن)، و حملات علیه نهادهای دولتی و بخش‌های صنعتی می‌پردازد.

ویلیام اوانینا، رئیس مرکز ضداطلاعات و امنیت ملی آمریکا، هم پیشتر از فعالیت‌های ادامه‌دار جمهوری اسلامی ایران، چین، و روسیه به منظور تضعیف نهادهای دموکراتیک ایالات متحده خبر داده بود.

صدای امریکا