به‌روز رسانی شده – پزشک رئیس جمهوری ایالات متحده روز شنبه در یک نشست خبری از روند بهبود پرزیدنت ترامپ که به کرونا مبتلا شده است، ابراز رضایت کرد و وضعیت سلامتی او را خوب توصیف کرد. 

دکتر شان کانلی گفت: روند درمان کووید۱۹ برای پرزیدنت ترامپ طبق استانداردهای بین‌المللی انجام شده و در حال حاضر هیچ موردی برای نگرانی در مورد وضعیت سلامتی او وجود ندارد. 

وی در پاسخ به یکی از خبرنگاران حاضر در بیمارستان والتر رید در مورد نیاز پرزیدنت ترامپ به دستگاه کمک تنفسی گفت، وی تنها سرفه‌های خفیفی داشته و نیازی به این دستگاه‌ها نداشته است. 

پزشک کاخ سفید با بیان این که رئیس جمهوری ایالات متحده کارهای زیادی در این مقام برای انجام دادن دارد گفت، او در این مدت از همین مکان کارهای روزانه خود را به خوبی پیگیری کرده است. 

دکتر کانلی همچنین درباره وضعیت ملانیا ترامپ بانوی اول آمریکا که آزمایش ابتلای او هم به ویروس جدید کرونا مثبت اعلام شده است گفت، حال او بسیار خوب است و دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. 

پیش از این کیلی مکننی، سخنگوی کاخ سفید در آخرین دقایق روز جمعه ۱۱ مهر در پیامی در توییتر، نامه پزشک پرزیدنت ترامپ در مورد روند بهبودی او را منتشر کرد.

شان کانلی در این نامه که با مجوز رئیس جمهوری جهت اطلاع عمومی ارسال کرده است می‌گوید که پرزیدنت در حال بهبود است.

به گفته او، پرزیدنت ترامپ نیازی به دستگاه اکسیژن ندارد، و با تکمیل شدن نخستین دز از داروهای تجویزی، او شب گذشته به راحتی خوابید.

پرزیدنت ترامپ خود نیز نیمه شب جمعه در توییتی نوشت، «فکر کنم دارم خوب می‌شوم! از همه شما سپاسگزارم. با عشق!!!»

پرزیدنت ترامپ روز گذشته از کاخ سفید به مرکز ملی نظامی درمانی والتر رید منتقل شده است. انتقال پرزیدنت ترامپ به بیمارستان جهت «احتیاط بیشتر» پس از تشخیص ابتلای او به کووید۱۹ صورت گرفت.

پرزیدنت ترامپ با انتشار ویدئویی از حمایت‌ها تشکر کرد و گفت که او و بانوی اول «بسیار خوب» هستند اما برای اطمینان بیشتر به بیمارستان منتقل می‌شوند.

کاخ سفید نیز اعلام کرد: «پرزیدنت ترامپ همچنان از روحیه خوبی برخوردار است، علائم خفیفی دارد، و در طول روز کار کرده است. جهت احتیاط بیشتر، و به توصیه پزشک او و متخصصان درمانی، پرزیدنت چند روز آینده را از دفاتر ریاست جمهوری در والتر رید کار خواهد کرد.»

بنا به اعلام کاخ سفید پرزیدنت ترامپ قدردان حمایت‌های سرشار از او و بانوی اول است.

چند ساعت بعد از اعلام ابتلای پرزیدنت ترامپ به کرونا، مارک مِدُز، رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید، روز جمعه به خبرنگاران گفت که پرزیدنت ترامپ «همچنان نه تنها روحیه خوبی دارد، بلکه بسیار پرانرژی است.»

آقای مِدُز گفت: «مردم آمریکا اطمینان داشته باشند که ما یک رئیس جمهوری داریم که نه تنها مشغول به کار است،‌ بلکه به کار خود ادامه خواهد داد، و من خوشبینم که او خیلی زود و به سرعت بهبود خواهد یافت.»

به گفته آقای مِدُز «رئیس جمهوری نشانه‌های خفیفی [از بیماری] دارد.»

پرزیدنت دونالد ترامپ بامداد جمعه در توئیتر خود اعلام کرد که وی و ملانیا ترامپ بانوی اول آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

صدای امریکا