مسیح علینژاد می‌گوید جمهوری اسلامی با زندانی کردن برادرش در ایران سعی در فشار بر او به خاطر فعالیت‌های روزنامه نگاری دارد. 

مسیح علینژاد: ایران برادرم را به ۸ سال زندان محکوم کرد؛ پس از هشتگ «اعدام نکنید» رژیم از خشم مردم وحشت کرده است

مسیح علینژاد، خبرنگار مستقل و مجری برنامه تبلت در صدای آمریکا، است روز دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ در گفت‌و‌گو با برنامه خبری «۹ شب» بخش فارسی صدای آمریکا گفت که رژیم جمهوری اسلامی «از همان ابتدا با گروگان گرفتن دیپلمات‌های آمریکایی به خودش قدرت داد، مغرور شد، بعد دو تابعیتی‌ها را گروگان گرفت، و الان اعضای خانواده زندانیان سیاسی و فعالان حقوق بشر را گروگان می‌گیرد تا من را خفه بکند. چیزی که من می‌خواهم بگویم این است که عذاب وجدان را باید این حکومت داشته باشد که اعدام و شکنجه می‌کند، نه من که فقط صدای این خانواده‌ها و صدای این کشته‌شدگان هستم.»

وی گفت که لایحه منتشر شده توسط سعید دهقان و آرش کیخسروی، دو وکیل برادر او، سند و شهادتنامه آنها است که می‌گوید «جمهوری اسلامی و دستگاه قضایی برادر مسیح علینژاد را گروگان گرفته‌اند.»‌ خانم علینژاد افزود: «در این لایحه نوشته شده، این دو وکیل اعلام کرده‌اند که در دادگاه بدوی آن چه شنیده شد فریاد قاضی مقیسه بود و صدای نحیف علی علینژاد در دادگاه شنیده نشد.»

به گفته خانم علینژاد، دو وکیل نامبرده نوشته‌‌اند و شهادت داده‌اند که «چون مسیح علینژاد از کارش کوتاه نیامده، دادگاه تجدیدنظر و اعاده دادرسی حکم هشت سال زندان برادرم را تایید کرد. [اما] من کوتاه نمی‌آیم و سکوت نمی‌کنم.»

چهارماه پیش، حکم ۸ سال زندان علیرضا علینژاد، برادر مسیح علینژاد خبرنگار مستقل و مجری برنامه تبلت در صدای آمریکا، که اواخر تیر ماه توسط دادگاه انقلاب اسلامی تهران صادر شده بود، در دادگاه تجدیدنظر نیز عینا تایید شد. 

سعید دهقان، وکیل مدافع علیرضا علینژاد، روز یکشنبه ۲۷ مهر با انتشار متنی در توئیتر خود اعلام کرد که شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران بدون توجه به اعتراض وکلای مدافع آقای علینژاد نسبت به صدور حکم ۸ سال زندان توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران، این حکم را عینا تایید کرده است. 

آقای دهقان در ادامه اعلام کرده است که قصد دارد به همراه آرش کیخسروی، وکیل مدافع دیگر آقای علینژاد، لوایح دفاعیه خود در این پرونده را به زودی منتشر کند.

خانم علینژاد پیشتر همزمان با صدور حکم ۸ سال زندان توسط دادگاه انقلاب برای برادرش، در توئیتر خود اعلام کرده بود که دو سال از این محکومیت به اتهام توهین به رهبری،‌ و به خاطر جمله‌ای از آقای علینژاد است که گفته بود، هر وقت خامنه‌ای از صدا ‌و ‌سیمای خودش اعلام برائت کرد، او نیز خواهرش را طرد می‌کند.

از سوی دیگر این روزنامه‌نگار مستقل، که می‌گوید جمهوری اسلامی برادر او را برای «ساکت و تنبیه کردن» او به گروگان گرفته است، پیشتر در گفت‌وگویی با صدای آمریکا گفته بود: «سپاه با خانواده خواهرم نقشه داشتند که به بهانه دیدار با مادرم من را به ترکیه بکشانند و در آنجا من را بدزدند. برادر من این نقشه آنها را فاش کرد و علنی در اینستاگرام خطاب به من نوشت: به ترکیه نیا. حالا آنها به خاطر افشای تبانی سپاه، برادر من را محکوم کرده‌اند.»

مسیح علینژاد، خبرنگار مستقل و مجری برنامه تبلت در صدای آمریکا، می‌گوید: «برادرم بی‌گناه است و با هدف مجازات من به خاطر فعالیت‌هایم، توسط جمهوری اسلامی ایران گروگان گرفته شده است. گروگان‌گیری در دی‌ان‌آی این رژیم بی‌رحم است.»

بر اساس اطلاعات موجود، ماموران وزارت اطلاعات ایران روز سه‌شنبه، دوم شهریور سال گذشته با «حمله» به خانه علی علینژاد، او را بازداشت کردند. 

این نخستین بار نیست که اعضای خانواده این روزنامه‌نگار مستقل و بنیان‌‌گذار کارزار «چهارشنبه‌های سفید» برای مبارزه با حجاب اجباری، توسط مقامات جمهوری اسلامی تحت فشار قرار می‌گیرند. اواخر فروردین ماه سال گذشته نیز خانم علینژاد به صدای آمریکا گفته بود که مادرش را به پلیس امنیت احضار کرده و به او هشدار داده بودند که باید درباره «ارتباط تلفنی با خارج از کشور» پاسخگو باشد.

صدای امریکا