فرح طاهری ـ  شهروند در سومین جشن نوروزی خود، عصر یکشنبه ۲۰ مارچ در تالار زیبای له پارک میزبان شهروندان ایرانی و دوستداران غیرایرانی اش خواهد بود تا با گذراندن لحظاتی شاد در کنار یکدیگر، خستگی یک سال کار و دغدغه و دلنگرانی برای وطن و هموطنان را از تن به در کنند و برای سال در پیش رو، پرتوان آماده شوند.

جشن و سرور بدون حضور هنر امکان ندارد. در دو جشن پیشین، شهروند، به رسم معمول دیگر جشن های جامعه ی ایرانی تورنتو، از هنرمندان محلی و نیز قدیمی تر ساکن لس آنجلس دعوت کرده بود، اما این بار مسئولیت این مهم را  تنها به دوش هنرمندان  محلی گذاشته است تا بدین وسیله از حضورشان و هنرشان به سهم خود قدردانی کرده باشد و تاکیدی دوباره کند بر اهمیت حضور هنری آنان، که نسل جوان و تازه نفس در بین آنان کم نیست، در جامعه ایرانی ساکن تورنتو.در واقع هنرمندان ایرانی ساکن تورنتو که تقریبا اکثر آنان نسبتا جوان هستند از هنرمندان به اصطلاح لس آنجلسی نه تنها کم ندارند، که در بسیاری موارد مستعدتر و خلاق تر هم هستند.

امسال بخش هنری جشن شهروند شامل اجرای گروه کر ملی ایران به سرپرستی کمال طراوتی، نوازندگی گیتار توسط مانلی جمال، گروه رقص آیار و گروه موسیقی نیمه هاخواهد بود. و البته دی جی مهران با آهنگ های بسیار شاد و ریتمیک خود این مجموعه را کامل می کند

 گروه رقص آیار بسیار جدید است و چند ماهی بیش از تشکیل آن نمی گذرد سعی می کنیم در حد توان این هنرمندان عزیز را به شما معرفی کنیم.

 

“آیار” یعنی دلشادکننده، و علی و فرهاد با رقص پرتحرک خود چنین ماموریتی دارند.

علی قائم مقامی در سال ۲۰۱۰ گروه رقص آیار را بنیان گذارد. او که خود سالهاست در گروه های رقص آذربایجانی سابقه دارد، از ویژگی های گروه خود می گوید: فعلا گروه ما دو نفره است، من و فرهاد جاوید، گرچه می توانیم بیست نفر هم باشیم ولی ما فرصت و امکان تدریس رقص را نداریم، بنابراین همراهانی می خواهیم که حداقل پنج سال سابقه ی رقص داشته باشند و نیازی به تعلیم مراحل ابتدایی نداشته باشند.

آقای قائم مقامی در مورد ویژگی های این گروه رقص گفت: رقص ما قفقازی ست که رقص هایی ست پر تحرک و واقعا گفتنی نیست و فقط باید دید.

آقای جاوید می گوید: رقص قفقازی در ریشه با آذربایجانی یکی ست ولی در کل با آن متفاوت است.

اجرا در جشن نوروزی شهروند چهارمین اجرای این گروه رقص می باشد.   

 

 

 

فرهاد (راست) و علی با رقص های پر تحرک قفقازی شوری به پا خواهند کرد