شهروند ـ آرش عزیزی: جمعه ‌ی هفته ‌ی گذشته اتهاماتی علیه سه مامور پلیس فدرال و یک نگهبان زندان در استان غربی بریتیش کلمبیا وارد آمد که در تابستان گذشته به تماشا ی صحنه ‌ی سکس دو زنِ مست در سلولی در زندان نشسته ‌اند.

این تعداد افسران پلیس فدرال را که در هفته ‌ی گذشته متهم شده ‌اند به هشت می‌رساند.

افسران آرسی ام پی که به شهادت دروغ متهم شده اند

در همین روز جمعه یک افسر دیگر پلیس فدرال متهم شد که در جریان ترافیکی در جزیره‌ ی ونکوور تیراندازی کرده است و همین هفته‌ ی قبل مقامات دادگستری اتهام شهادت دروغ را علیه چهار افسری وارد دانستند که در اکتبر ۲۰۰۷ درگیر ماجرایی بودند که به مرگ رابرت جیکانسکی (Robert Dziekanski) در فرودگاه ونکوور انجامید. جیکانسکی مسافری لهستانی بود که پس از حمله‌ ی افسران پلیس فدرال با دستگاه تیزر (شوک برقی) در فرودگاه جان سپرد. افسران مذکور در جریان تحقیقی عمومی شهادت داده بودند که او رفتاری خشونت‌ آمیز داشته است و برای همین آن‌ ها مجبور به استفاده از تیزر شده اند، اما بعدها شهادت حضار نشان داد که حرف آن ‌ها شاید صادقانه نبوده است و از همین رو مقامات، اتهام شهادت دروغ را علیه آن ‌ها وارد آورند.

در آخرین مورد جنجالی بریتیش کلمبیا،‌ اداره‌ ی دادگستری جنایی بی سی روز جمعه اعلام کرد که سه مامور پلیس و یک نگهبان زندان ماه اگوست گذشته در زندانی در شهر کاملوپزِ این استان به تماشای سکس بین دو زندانی زن در دوربین مداربسته نشسته ‌اند.

آن‌ ها در روز ۱۸ جولای برای اولین بار در دادگاه ظاهر خواهند شد.